Hej folkens Min situation (lige nu): Jeg står pt overfor oprettelsen af et selskab, hvor vi i første omgang blot skal trade/investere for selskabet likvider. Forklaret ud fra en dansk synsvinkel ønsker jeg altså, at oprette et helt almindeligt ApS. Jeg har en investor på hånden, som står klar til at investere i virksomheden, hvor vi så ejer en procentdel hver. Disse midler fordeles (minus udgifter til revisor/advokat-rådgivning) på nogle trader-konti hos en udenlandsk platform, hvor udenlandske tradere (ansat i min virksomhed) handler på disse konti. Meningen er at vi de første 1-2 år skal oprette valideret track-records for vores præstationer. Mit spørgsmål er så her om det kan svare sig, at oprette dette selskab i udlandet i stedet for det danske ApS - primært baseret på skattemæssige fordele? Info til besvarelse: - Jeg regner med at bo resten af mine dage i Danmark - Selve trader-aktiviteten sker i udlandet (traderne er fordelt over hele verden) - outsources - Jeg kommer til at stå som CEO og varetager alle andre opgaver end selve investeringsdelen Fremtiden (2-3 år): I fremtiden vil jeg gerne være i stand til på lovlig vis at trade/investere for andre. Så dette perspektiv tager jeg også med i betragtningen NU for at få taget den bedste langsigtede beslutning for oprettelsen af selskabet. Her er jeg dog udemærket klar over, at der skal arbejdes hæftigt i samarbejde med advokater osv. for på lovlig vis at overholde givende regler. Konstruktionen for selskabet kommer formegentlig til at blive 2 holdingselskaber, som hver ejer deres andel. Jeg er godt klar over, at jeg kommer til at betale dansk skat når jeg hiver penge ud til mig selv (som løn), da jeg jo er bosat i Danmark. Men kan jeg opnå en selskabsskat på 0% ved oprettelse i udlandet --> fx Estland m.m.?
|
nej mig bekendt følger selskabsskatten selskabets reele driftssted - hvor ledelse osv foregår
vent på andre
Det er jo ikke så let at slå markedet- selv om det skal man jo tro når man går igang med det du vil, men det IKKE let på sigt - og så er det ikke sikkert det er en god ide at skyde pengene ind i et selskab med lagerskat, 22% selskskabsskat (som jeg formoder) og så udbytteskat oven i
vh John Hannover