Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Patent på ord: Må jeg bruge det her ord i mit virksomhedsnavn?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Håber nogen kan hjælpe.

Jeg laver olympiske lege for børn, som består af en masse små sjove konkurrencer med fokus på sjov leg, glæde og masser af bevægelse.

Der er åbningsceremoni, konkurrencer og præmieoverrækkelse, hvor alle børn bliver hyldet for deres præstationer.

Nu kommer mit spørgsmål:

Må jeg kalde eventet for Børneolympiade?

Eller er der patent på ordet?

Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter. Jeg har sendt dig en besked. 


MT Grafik, kontakt os over en pm, hvis du mangler grafisk materiale. Altid no cure no pay  

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke have patent på et ord.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Man kan ikke have patent på et ord.

men jo godt rettighed - prøv at lave Tivoli - Sheraton hotel -  eller afhold De Olympiske Leje - og du vil nok opdage at nogen vil mene de har rettigheden på ordet. Om børneolympiade kan være beskyttet ved jeg så ikke, men spørgsmålet kan være relevant - Patent er det dog ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Man vil nok kunne opleve, at der er stor forskel på om man holder en børneolympiade i en børnehave, en beboerforening - eller som et kommercielt arrangement - som rent gæt. Det første tror jeg ikke nogen forfølger en for - slet ikke hvis den hedder f.eks Månehusets børneolymiade

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg roder rundt i termerne "patent", "rettigheder" "beskyttede".

Der er tale om kommercielle arrangementer.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo altids kalde det for "Børniaden" :)

Tilmeldt 16. Feb 20
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Fashion-Seller:

Danmarks Idrætsforbund har varemærket OLYMPIADE, så det bliver nok op af bakke, at anvende det ord i en kommerciel sammenhæng. Med mindre du kan få lov af dem, til at anvende ordet...



Jeg tvivler stærkt på, at det ville holde i en eventuel retssag. Det svarer til, at man kan patentere "dyr" eller "hund". Olympiade er et ganske almindeligt ord. Jeg er klar over hvad et varemærke er - jeg har selv 3. Men det er noget mere unikke varemærker end "olympiade".

Det undrer mig faktisk en del, at de har fået det godkendt af varemærkestyrelsen. Det virker ret absurd, at man få et varemærke på et så almindeligt ord.
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

BroStreamer:
Fashion-Seller:

Danmarks Idrætsforbund har varemærket OLYMPIADE, så det bliver nok op af bakke, at anvende det ord i en kommerciel sammenhæng. Med mindre du kan få lov af dem, til at anvende ordet...



Jeg tvivler stærkt på, at det ville holde i en eventuel retssag. Det svarer til, at man kan patentere "dyr" eller "hund". Olympiade er et ganske almindeligt ord. Jeg er klar over hvad et varemærke er - jeg har selv 3. Men det er noget mere unikke varemærker end "olympiade".

Det undrer mig faktisk en del, at de har fået det godkendt af varemærkestyrelsen. Det virker ret absurd, at man få et varemærke på et så almindeligt ord.

Det er da ikke et almindeligt ord, som på nogen måde kan sammenlignes med dyr eller hund.

Olympiade er et event, hvor der udfordres i mange forskellige discipliner indenfor sport. Ordet anvendes kun i en sammenhæng, nemlig med OL - Olympiske Lege - Olympiade. Det er et meget målrettet begivenhed, ligesom f.eks SuperBowl er det indenfor Amerikansk Football.

Så at påstå, at det er et almindeligt ord på niveau med dyr eller hund, den holder ikke. Det her er en begivenhed, med et helt unikt navn, og det navn kan selvfølgelig beskyttes på ligefod med alle andre varemærker...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)