Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udleje sin private trailer til egen virksomhed?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer,

Jeg driver enkeltmandsvirksomhed fra min privat adresse, og får i den forbindelse en del affald, som jeg 1-2 gange om ugen kører på miljøstationen. Til det bruger jeg min private bil og private trailer.
Kan jeg købe en ny større trailer til min virksomhed, og trække købsprisen fra?
Jeg bruger Dinero regnskabsprogram, og da jeg ville teste om en trailer stod på fradrags listen, der hvor man laver fakturaer, så var muligheden der ikke. Kun leje af en trailer kan åbenbart trækkes fra?

Så tænkte jeg, at hvis jeg nu køber traileren privat, og lejer den ud til mit firma. Må man det?
Jeg har kigget lidt på andres lejepriser af trailere, og fundet en reel pris, som er 100kr pr gang.
Så hvis vi laver et regnestykke der siger, at jeg udlejer traileren 5x pr/mdr = 500kr (6000kr/år)

Jeg laver en faktura som privatperson og betaler den via min erhvervskonto til min privatkonto. Og bogfører den i mit regnskab. Er det fremgangsmåden? Eller andet jeg skal være obs på?

Og hvad med de 12x 500kr på min privatkonto? Bliver der stillet spørgsmål til dem? Skal jeg betale skat af dem? Det er så her jeg ikke helt kan gennemskue, om det kan betale sig...
Jeg fører btw kørebog, hvor man bl.a. kan se alle mine ture til miljøstationen.

På forhånd tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Leje fra privat til erhverv giver fuld skat af indtægten så det giver jo ikke mening. Skal du ikke bruge så tit - så lej fra andre for ja du får skat af de 12 x 500 du personligt tjener ved at leje ud

Køb af trailer bør du have meget mere kød på - om du kan trække det ene eller andet - udgift og moms - når du jo også bruger den privat -

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John
Tak for dit svar.

Kan du forklare lidt bedre, hvorfor det ikke kan svare sig?
Jeg ser det sådan her:
Hvis firmaet lejer traileren for 6000kr om året. Så er der 6000kr mindre for firmaet at betale skat af. (da der er 6000kr mindre i overskud)

De 6000kr på min privatkonto betaler jeg max 50% skat af. Ergo er der da stadig 3000kr tilbage i overskud?

Traileren vil være betalt efter 3år, da den jeg kigger på koster ca 8000kr

Hvis jeg køber den i firmaets navn, så vil den ikke blive brugt privat, da jeg beholder den gamle til det private.

Det kan absolut ikke svare sig for mig, at leje en trailer ved andre. Så skal den hentes og afleveres, det er der bare ikke tid til :)


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

CDBT:
Hvis firmaet lejer traileren for 6000kr om året. Så er der 6000kr mindre for firmaet at betale skat af. (da der er 6000kr mindre i overskud)

De 6000kr på min privatkonto betaler jeg max 50% skat af. Ergo er der da stadig 3000kr tilbage i overskud?
ah - du 6.000 mindre i overskud - giver vel helt samme skatte besparelse som din personlig skat. Går ud fra du er personlig virksomhed - så er det jo lige - der kan være lille forskel med kapitalindkomst for lejen - men det er ikke en god ide at leje noget ud til selskabet fra privat

Du må ikke tro 6000 mindre overskud er 6000 mindre skat vel - det er i enkeltmands ca 2.400 mindre skat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)