Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producent i Kina. - Erfaringer søges omkring scam forholdsregler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet en producent i kina via alibaba.com. Jeg har snakket med to sælgere fra producenten, og de vil gerne ekspediere min ordre. 

Jeg står og skal smide en del penge i deres retning, eftersom der skal købes en del quantities hjem. 

Så bare lige for at hører andres erfaringer her på Amino, omkring hvilke forholdsregler der er gode at tage sig, i forhold til at blive scammet eller genkende validitet. 


En til jeg finder besynderligt ved disse sælgere er deres navne. De hedder Andy Zhan og Michael Wu, hvilket i min optik er meget vesterlige navne. Er det noget man skal bide mærke i, eller er det noget man generelt gør i kina i forhold til samarbejde med udenlanske lande, da de jo har et helt andet moderligt skriftsprog, som de færreste uden for kina kan tyde. 

Er der evt noget man juridisk kan gøre, for at stille sig bedre, i forhold til en samarbejde kontrakt, som kan binde producenten retsmæssigt, eller noget som vil kunne skræmme scammere, eftersom de ikke vil tage i risiko ved nogen der måske kunne afslører dem. Altså ved at snyde dem til at tro, at de ikke bare kan snyde mig, i så fald de så stopper kommunikationen med mig, ved jeg jo så hvordan landet ligger, og derved ikke smidt mine penge væk.

Personligt så jeg gerne mig selv rejse til Kina for at se fabrikken med mine egne øjne, men som tingene er i kina lige pt, er det ikke en mulighed. 

Så igen: Er der nogle der har nogle gode forholdsregler kendetegn, man skal holde øje med. Jeg hører gerne jeres erfaringer og på forhånd mange tak for jeres tid :D


Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

"En del penge i deres retning vil altså sige, at jeg ligger et sted mellem 20:000 og 30.000 kr..

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Start med at spørge dig selv om du har råd til at tabe de penge.

I øvrigt er det helt normalt at kinesere får et ekstra vestligt navn - så intet mærkeligt der.

Tilmeldt 5. Aug 19
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn tak for lidt opklaring på navne delen. Big Smile

 

Det har jeg som udgangspunkt ja, men vil gerne have taget mine forholdsregler inden, så man ikke sidder tilbage bagefter og tænker, hold kæft hvor dumt. Vil derfor gerne på forhånd kende risici og faldgrupper, så det kunne være undgået. Vil gerne investere mine penge klogt, og der er selvfølgelig altid farer for at blive snydt, men vide at man havde gjort hvad man kunne, så er det ikke nær så slemt at tabe penge. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikano:
De hedder Andy Zhan og Michael Wu, hvilket i min optik er meget vesterlige navne. Er det noget man skal bide mærke i, eller er det noget man generelt gør i kina i forhold til samarbejde med udenlanske lande, da de jo har et helt andet moderligt skriftsprog, som de færreste uden for kina kan tyde
alle der har spor med handel at gøre har et vestligt navn - og mange af dem bruger slet ikke andet - jeg kender de første 100 og de har det alle - 

Det er en god ide at tage til Kina og se AT det er en faktisk fabrik du får fra - de henter ofte gerne i lufthavne eller fra hotel og er gæstfrie og generelt venlige

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)