Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til evt. køb på tvangsauktion

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om en ejendom, der skal på tvangsauktion.

Der er et beregningsgrundlag på kr. 3.6 mio. Sikkerhedsstillelse inkl. størstebeløb er kr. 475.000,00.

Lad nu sige, at den kun bliver budt op i kr. 500.000,00. Så ændre tallene sig da, men det kan jeg ikke finde en formel på.

En har sagt, at det er ca. 10% som skal til sikkerhed. Men igen, jeg kan ikke finde det på skrift.

Takker på forhånd.

Tilmeldt 1. May 19
Indlæg ialt: 1
Fra  VizStats A/S Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man handler på en tvangsauktion er det en god ide at have størstebeløbet med. Som oftest er procenter indregnet i beløbet. 

Du har herefter til opgave at betale de regninger der ligger i størstebeløbet. Det betyder at du skal betale beløbet to gange. Ved at fremvise bekræftigelser på betalingerne kan du få penge igen. 

Oven i størstebeløbet skal du betale det du har budt.

Eksempel:

På Auktionen byder du kr. 750.000 for en egendom. Størstebeløbet er på kr. 50.000. Du skal nu (i kontanter) betale kr. 20.000 og resten af størstebeløbet indenfor fire dage. Eller du kan betale hele største beløbet.

Så skal regningerne betales og du skal have en bekræftelse på betalingen (størstebeløbet er blevet betalt to gange).

Disse afleveres samtidig med at du betaler de kr. 750.000 (Overførsel fra bank). Du får nu størstebeløbet tilbage (Den ene af dobbelt betalingen).

Jeg håber det hjalp lidt. Held og lykke

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)