Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste kodesprog til hjemmesideprojekt

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har fået en idé til en hjemmeside, hvor folk kan logge ind og foretage handlinger på deres profil. Nogen af de funktioner der skal være, er også nogen af dem man har her på Amino, bare med andre formål.

Jeg har selv en del erfaring inden for HTML, CSS, PHP og JavaScript. Jeg har bare en idé om, at web frameworket Django er en bedre og mere effektiv løsning til formålet. 

Er jeg helt gal på den, og er der bedre kodesprog til formålet? Vil nemlig gerne gøre det ordentligt fra starten. :-)

Mvh

Oscar

Fra Gørlev
Tilmeldt 21. Jan 15
Indlæg ialt: 27
Fra  SearchMore Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke så meget til de forskellige kode-sprog, men man kan ikke sige at du gør det forkert fordi du vælger HTML, CSS, PHP og JavaScript, frem for Django :)

SearchMore - Eksperter i SEO og Synlighed på nettet

Tilmeldt 6. Jul 18
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Tak for din kommentar! :-)

HTML, CSS osv. bruger man også med Django, men sætter det hele sammen med Python for at gøre systemet så let som muligt - så vidt jeg har forstået.

Jeg ved bare ikke, om det giver mening at bygge hjemmesiden i Django, eller man bare skal bruge den “rå” kode, uden at inddrage Python. 

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Django er dejligt at arbejde med hvis man kan finde ud af python ellers er det et mareridt, Nu bruger jeg godt nok ikke Django selv men man kan lave en hel blog med en enkelt kode linje.

Da jeg koder noget lidt anderledes end webapps de skal selvfølgelig snakke med en db, men ikke på den måde.

 

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste kodesprog til et hjemmesideprojekt er det  kodesprog du kender og har erfaring med. 

Du kommer til at bruge alt for meget tid på at lære nye teknologier og bruge for meget energi på at tænke på om du nu gør det “på den rigtige måde”.

Start med det du kender og kom ud over stepperne i en allerhelvedes fart. Ellers er dit projekt dødt allerede inden du kom igang. Når først du har fået lavet første version og prøvet den af på markedet kan du begynde at kigge på at gøre tingene anderledes.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar

Django er en god mulighed. Det er inspireret af Ruby on Rails (som jeg selv er stor tilhænger af). Men du kan også kigger på Laravel, som er bygget på PHP, og lige som Django, også er inspireret af Ruby on Rails. De bygger alle på mange af de samme principper (MVC) og har en stor mængde moduler/gems/plugins (de kalder det forskellige ting i de forskellige systemer).

Så spørgsmålet er om du vil lære noget nyt (Python eller Ruby), eller vil blive ved det du kender (PHP). Hvis du gerne vil arbejde med webudvikling fremover, så syntes jeg du skal bevæge dig videre fra PHP (forfærdenligt sprog). Python er meget populært indenfor data analyse, Machine Learning etc, mens Ruby stort set kun bruges i kontekst af Ruby on Rails. Ruby er bare et enormt kraftfuldt og flot sprog.

Tag forresten er kig på de mest populære Rails gems her: https://www.ruby-toolbox.com/

Og så bør man nok også nævne JavaScript (og Node.js) som det mest populære sprog af dem alle (selvom jeg ikke selv er så stor tilhænger). De mest populære framework her tror jeg er Meteor. Det smarte ved at bruge JavaScript i backenden, er at det så også er det samme sprog du kan bruge i frontend via fx React.js (eller React Native til mobile app).

PS: Hvis du skal have noget hurtigt op og stå på en server, så tag et kig på https://www.heroku.com/

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 02:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har arbejdet med programmering, især online, i mere end 20 år efterhånden, og der sker konstant noget mht. sprog og frameworks. Og folks holdninger er typisk præget af hvad man har erfaring med, og en vis portion religion.

De sidste par år synes jeg dog at der har været et stort skifte i retningen af Go, og med god grund.

Go er meget hurtigt og effektivt, og der er nogle kerne features som eks. at koden bliver compiled til en enkelt binary, at det er super skalerbart, man kan køre flere processer samtidigt, det er meget API orienteret og lign. som gør det til et godt sprog. Jeg synes også at det er nemt at lære, hvilket er en fordel i en verden hvor alt ændrer sig hurtigt. 

Hvis jeg skulle starte på et nyt projekt, ville jeg nok vælge Go.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)