Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugtmoms når man får bil i bytte.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg har et firma, hvor jeg handler med biler har helt styr på brugt momsen når jeg bare køber og sælger dem i ren handel. Men nu til det lidt bøvlet nu er jeg begyndt at tage biler i bytte også og nu er jeg meget i tvivl om hvordan jeg skal lave min brugt moms.
Her kommer et eksempel fra en jeg er i gang med nu.


Bil købt for 11.200 kr
Bil sat to salg for 20.000

Bil solgt for 8000 kr plus jeg fik en anden bil i bytte.

Selve salget bogføre jeg jo bare de 8000 kr som brugt moms og skal jo ikke betale brugt moms af dette beløb da der ikke er nogen fortjeneste.

Men når jeg så f eks sælger den bil jeg har fået i bytte for lad os sige 10.000 kr. Så skal jeg jo bogføre det men jeg har jo i princippet noget brugt moms jeg ikke helt har udnyttet fra salget. hvor jeg kun har fået 8000 kr?
Skal jeg evt bare smide moms på hele beløbet på 10.000 kr.?

For har jo i princippet 3200 kr tilbage i regne stykket på brugt moms jeg ikke kan bruge eller hvad?

Håber i forstår mit spørgsmål eller spørg meget gerne ind til det.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

lige kort er det vel som du skriver - brugtmoms - købt 11.200 solgt for 20.000 - - brugtmoms diff

betaling indgår som 8000 kr bank og 12.000 kr køb af bil af privat med brugtmoms afregning/kvittering?

vent lige på mere klarttænkende, men sådan tror jeg det er

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Kan ikke helt forstå de 12.000 kr du skriver som er brugt moms diff. Jeg har jo modtaget 8000 kr på min konto. Og så har jeg en bil stående jeg i princippet har givet kunden 12.000 for men det har jeg jo ikke da den jo er den del af betalingen. Og denne bil vil jo i princippet stå mig i 3200 kr. For at mit regne stykke går i nul

Tænker der må være en eller anden simpel måde at gøre det på når alle bilforhandlere får biler i bytte osv.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Høgsberg:
Hej John

Kan ikke helt forstå de 12.000 kr du skriver som er brugt moms diff. Jeg har jo modtaget 8000 kr på min konto. Og så har jeg en bil stående jeg i princippet har givet kunden 12.000 for men det har jeg jo ikke da den jo er den del af betalingen. Og denne bil vil jo i princippet stå mig i 3200 kr. For at mit regne stykke går i nul

Tænker der må være en eller anden simpel måde at gøre det på når alle bilforhandlere får biler i bytte osv.

det er ikke de 12.000 der er brugtmoms sum - det var bogføringen - du får betalt de 8000 kr cash og så en bil til 12.000

Din købspris uden moms var 11.200 - mod salg 20.000 den diff 8.800 må være til brugtmoms. Om du har fået kontanter eller en bil eller en halv ko i betaling ændrer ikke ved at du har solgt for 20.000 kr - tænk på det som du har fået værdi på 20.000 kr.

Nu har du så en bil du har fået for 12.000 uden moms som jeg ser det -=du har brugt 12.000 kr på at erhverve den og har nu netop dine 8.000 kr kontant tilbage i kassen - og de 12.000 er så basis når du sælger den bil engang - for f.eks 15.000 - 3.000 kr i diff

men vent lige på andre om der er lettere måde at tænke - men det burde være sådan

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:
men det burde være sådan

....og er sådan.....

Tilmeldt 19. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay mange tak det giver faktisk rigtig god mening. Så det bare vigtig jeg laver en købs seddel /slut seddel hvor der står at de har købt bilen for 20.000 og at den bil jeg har fået i bytte er en del af betalingen så jeg har et billig at bogføre.

Mange tak det vil jeg nu prøve at rode lidt med men det lyder da til at give mening
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)