Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål som ny selvstændig model hos DKWebcam -

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej :-)

Her kommer en længere roman med spørgsmål, som jeg håber du/I kan hjælpe med :-)

Jeg er startet op som cammodel hos DKWebcam og kan ikke helt forstå med skat, moms, bankkonto og mm.

Hos DKWebcam er man ikke ansat. Man fungerer som selvstændig, og er selv ansvarlig for at opgive sin indtjening samt afregne sine afgifter til SKAT. Jeg skal betale 40% af min omsætning i servicegebyr/abonnement for at bruge DKWebcam som teknisk service udbyder til mine webcam ydelser.

Jeg forventer en indtjening på mere end 50.000 kr om året og har derfor oprettet en enkeltmandsvirksomhed.

Så langt så godt!

Spørgsmål 1)
Jeg tænker, at man skal oprette en bankkonto kun til virksomhed, hvor udbetalingen overføres direkte til. Hvad anbefaler du/I man før ?

Spørgsmål 2)
Jeg har nu forsøgt at lave et eksempel, som der kan tages udgangspunkt i:

Hvis jeg har en indtjening på 75.000,- og af de 75.000,- tager andenpart 40%. 

Af de 40% som andenparten tager, betales der moms og dermed har jeg allerede betalt 6.000,- af de 15.000 som skal betales af de indtjente 75.000,- 

Det giver en udbetaling til virksomheden på 30.000,- efter momsen er betalt.

Er det rigtigt forstået? Og skal man betale yderligere skat af de 30.000 eller er det, det ENDELIGE beløb som kommer på virksomhedens konto og kan bruges til udgifter og løn?

Spørgsmål 3)
Hvor og hvad skal indberette til skat?

Spørgsmål 4)
Hvem har en guide med step by step?


På forhånd tak for hjælpen :-)
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej M1234 :) 

Når du allerede ved du kommer til at tjene over 50.000 er det en super god ide at få oprettet en bank konto.

Angående dit andet spørgsmål så er det lidt en anderledes opsætning kan jeg se, men udfra den måde du præsentere det lyder det umildbart rigtigt uden at være 100% sikker.

3) det kan du gøre på skats hjemmeside

4) Der er helt sikkert en guide på Skat.dk 

Hvis du søger nogen som kan hjælpe med den del så smid mig gerne en mail, da jeg her en del i mit netværk som helt sikkert kan være behjælpelig.

Mathiasaslak@startupcentral.dk 

Med venlig hilsen
Mathias

Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 196
Fra  JSK MEDIA Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit bedste råd til dig er, at du skal finde dig en revisor asap. Det er alle pengene værd! Find evt. en her: www.ageras.dk Pøj pøj med det det hele.... 

Spar op til 70% på din flytning igennem os - Flytbilligst.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)