Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning for hjælp v.hj.a løn eller computer?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har et advisory board, som jeg gerne vil aflønne for deres hjælp. En af dem har talt om at få en MacBook pro istedet for et honorar af samme størrelse. Dvs. istedet for at jeg betaler 20.000 kr i honorar, så giver jeg hende en MacBook til en værdi af 20.000 kr

Er det ligegyldigt for mig rent skattemæssigt? Og hvordan med skat ift modtageren? Ingen af os vil snyde i skat, men vi er i tvivl om der kunne være en skattefordel for en af os eller os begge ved at jeg betaler med en computer istedet?

Mvh
Jj
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ligemeget om du lønner via en computer -guldbarre eller halv ko. I begge fald skal det indberettes som løn til værdien - her 20.000 kr for modtageren af dig - via skat e-indkomst-  ellers er det sort betaling og bod og mistet fradrag - men når du indberetter, har du fradrag for hele udgiften til løn. Det er naturligvis beløbet inkl moms du skal indberette som løn kroner

Det var langt lettere formentlig - også garantimæssigt mm - at du lønnede med 20.000 kr normalt. Der er INGEN fordel for nogen af jer - kun besvær i mine øjne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)