Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg sælge en kunde fra min ene virksomhed til min anden virksomhed?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener det er ret irrelevant for svaret - om skat opdager eller har travlt. 

Det for mig problematiske er stadigt, at en person med enkeltmands der har Et nyt koncept stifter ApS og overdrager dette koncept (+ nogle kunder som nok beløbsmæssigt er mindre). Der stiftes et aps for at overtage en god ide fra en person og det er stensikkert der kan være risiko for, at skat der reagerer med regning for goodwill. Man stifte jo så klart det ApS fordi man mener hele ideen har en god værdi - og det er netop når enkeltmands stifter ApS skattefrit - at den risiko er åbenlys nok

Hvor meget der er i ideen ved jeg ikke, men skattemæssigt er det præcis der skat oftes reagerer - og for mig er det ikke spørgsmål om man tror man opdages i - men om at man ved hvad der kan ske, og så må enhver jo reagere ud fra det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
eg mener det er ret irrelevant for svaret - om skat opdager eller har travlt. 

Det for mig problematiske er stadigt, at en person med enkeltmands der har Et nyt koncept stifter ApS og overdrager dette koncept (+ nogle kunder som nok beløbsmæssigt er mindre). Der stiftes et aps for at overtage en god ide fra en person og det er stensikkert der kan være risiko for, at skat der reagerer med regning for goodwill.

Kære John, det var ikke ment som om jeg ønskede snyd. Jeg er fuldstændig enig i dit indlæg. Selvfølgelig.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Jeg mener det er ret irrelevant for svaret - om skat opdager eller har travlt. 

Det er det for så vidt også, men det centrale er også pengene her.

Goodwill - ligesom pris på en virksomhed - sættes efter en model hvor du trækker løn ud før du vurderer prisen. 4000kr i DB er kun noget værd hvis det kræver mindre end 8-10 timers arbejde, og uanset hvordan Skat vil vende og dreje det, så lyder det ikke til at der er en kvantificerbar værdi der overføres, og det lyder som værdien skal skabes nærmere end at den er tilstede.

Du kan efter min bedste overbevisning ikke tale om goodwill på ting som ikke kan betale løn og som er i opstartsfaser hvor man normalt siger at ideer intet er værd. Et stade med så lille volumen er ikke et proof of concept i investor sammenhæng og så skal det heller ikke være det i relation til Skat.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Cookie - John Hannover:
Jeg mener det er ret irrelevant for svaret - om skat opdager eller har travlt. 

Det er det for så vidt også, men det centrale er også pengene her.

Goodwill - ligesom pris på en virksomhed - sættes efter en model hvor du trækker løn ud før du vurderer prisen. 4000kr i DB er kun noget værd hvis det kræver mindre end 8-10 timers arbejde, og uanset hvordan Skat vil vende og dreje det, så lyder det ikke til at der er en kvantificerbar værdi der overføres, og det lyder som værdien skal skabes nærmere end at den er tilstede.

Du kan efter min bedste overbevisning ikke tale om goodwill på ting som ikke kan betale løn og som er i opstartsfaser hvor man normalt siger at ideer intet er værd. Et stade med så lille volumen er ikke et proof of concept i investor sammenhæng og så skal det heller ikke være det i relation til Skat.

skat regner slet ikke sådan med goodwill - der kan meget let være goodwill værdi i noget der ikke har givet 1 krone ind - det er jo årsagen til han vil stifte ApS og have det derover ganske enkelt - så at der er goodwill, er klart i skats øjne. Det har intet med goodwill ved salg at gøre desværre  Risikoen er oplagt altid når enkeltmands stifter selskab og flytter noget som helst over

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Dec 18
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:

Flemming:

...

Skat kan ikke bruge tid og ressourcer på at forfølge småpenge og selv hvis de gør, så er der intet at komme efter.

...

Er du sikker på skat deler den holdning? https://ekstrabladet.dk/nationen/skat-griber-ind-flaskesamler-satte-3000-kr.-i-banken/7925280

xD

SKAT er ikke for kloge. Det kan vi hurtigt blive enige om. Men tråden her går på at skrue værdien af sølle 4 abonnementer op til noget ret voldsomt. Det giver ingen som helst mening, når konceptet har kørt i mindre end 2 måneder. Samtidig spekuleres der i goodwill, i noget der var en ide for lidt siden. Det er første gang nogensinde, at jeg har hørt at en ide gav goodwill.

Jeg synes, at der rådgives helt rigtigt, men ud fra en helt forkert målestok. Hvis der havde været 1000 abonnementer og omsætning på 150.000 om måneden, så er der rådgivet helt i tråd med det. Men vi snakker om noget, der stadig står på affyringsrampen og faktisk ingen værdi har, for ingen kan leve af 4 abonnementer. Der vil være større omkostninger ved det end omsætning, så derfor er dette helt ude i hampen.

Sæt nu tingene i perspektiv. Vi er nede under hobbyplan.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

æt nu tingene i perspektiv. Vi er nede under hobbyplan.

det er din bedømmelse - skat kunne være, at man vel ikke stifter et ApS uden der er en god værdi i det man tilfører det fra enkeltmands - og det har intet med antal at gøre - det har med værdien af selv projektet at gøre  Jeg siger ikke der sker noget, men din bedømmelse er jeg langt fra sikker på skat deler. Det er i øvrigt let klaret med 400 kr og bindende svar hvis man vil være sikker - 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Om vi er nede på hobbyplan er vel ret svært for nogen af os at vurdere?

Der er kun kørt rundt i de 4 abbonnementer, men de opstår vel ikke ud af ingenting. Hvordan er abbonnements forretningen kommet op, at stå? Hvor er udgifterne hertil afholdt?

Alene det, at man ser det som et projekt, som skal i et ApS indikerer da hurtigt, at man dels tror på ideen og deraf også, at den har en vis værdi.

I et offentligt forum hvor vi aldrig får serveret den fulde sandhed, eller de mange forskellige forhold som vi som rådgivere kan forudse kan skabe problemer, bør vi altid prædike bonus pater løsningen, så folk der ikke ved bedre selv kan træffe den rette løsning.

Statsautoriseret revisor - København

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)