Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

stregkoder design og print

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har oprettet mig hos GS1.dk for at få stregkoder. Jeg har reserveret 100 tal til mine produkter, men er det nogen som ved noget om 

1) GS1 har et system hvor man kan skabe stregkoderne i. Men man kan ikke tilpasse størrelsen. Så det er svært at skrive ud nogle enkelte i en printer så hvordan kan man kan lave nogle stregkodelabels som man kan printe eg. 100 på en gang.

2) Et system som gemmer dine labels

3) Hvis det virker til MAC ville det være fantastisk... men ellers så til alm. PC

Håber nogen her inde kan vejlede mig. 

Sandra

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sandra,

Mht. størrelsen af stregkoden, er det vigtigt ikke at printe dem for små, da fejlraten i forbindelse med scanninger bliver højere. Det er også vigtigt at der er hvid margin på begge sider, ellers scanner de dårligt eller slet ikke. Hvis der er begrænset plads på produktet, kan du evt. lave koden mindre i højden (skære af i toppen). Dette gør også at den er lidt sværere at scanne, men ikke så slemt som generel skalering.

Jeg har tidligere brugt et script der lavede EPS filer (det fik start og slut nummer, og så lavede det en fil til hver), som jeg så kopierede ind i emballage designet. Måske jeg kan finde det hvis jeg leder lidt.

Til labels har jeg brugt Zebra thermoprintere med labels på ruller, men dér er det vigtigt at stregkoden vender rigtigt, dvs. så stregerne er 90 grader på print retningen, ellers printer denne type printere ikke præcist nok til stregkoder. Ofte vil man så også have lidt andet produkt info på samme label.

Jeg har gjort alt ovenstående på Mac, men det har været en kombination af scripts og Adobe programmerne.

Thomas / raymeon.com
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sandra,

Hvis du investerer i en labelprinter medfølger der software med til udskrivning af stregkodelabels.

Jeg mener Citizen printer er en af de få der har software til Mac

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Hvordan har du brugt adobe programmerne...og i forhold til hvid margin så hvor meget skal der være. Jeg har selv en Zebra GK 420d og har lige bestilt nogle labels som passer den 38*25mm er de store nok. Jeg tænkte kun have barkode og tal, evt virksomhedsnavn. Vil det stadig blive udfordring med plads.

 

Mvh

Sandra

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville prøve at komme udenom at købe ny printer:)

Mvh

Sandra

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Hvordan har du brugt adobe programmerne...og i forhold til hvid margin så hvor meget skal der være. Jeg har selv en Zebra GK 420d og har lige bestilt nogle labels som passer den 38*25mm er de store nok. Jeg tænkte kun have barkode og tal, evt virksomhedsnavn. Vil det stadig blive udfordring med plads

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når du har en Zebra GK420d printer, kan du bruge det medfølgende program ZDesigner til at udskrive dine labels med stregkoder.

Der kan du opstille stregkoden, og prøve med et par udprint om de kan scannes 

Tilmeldt 8. Jun 16
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

super. Tak for det. Virker det også til MAC? 

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener kun zdesigner virker til Windows

Fra København
Tilmeldt 18. Feb 20
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Sandra,

Adobe programmerne (Illustrator primært) har jeg brugt, når stregkoden har indgået i emballage designet, f.eks. en papkasse eller et papkort der er foldet og hæftet fast i toppen af en pose.

GK420d burde være fin, på Mac'en er der en standard driver til disse Zebra printere, så du kan printe PDF filer direkte til printeren, du skal bare lige vælge "papir" størrelse, så det passer til den label, der sidder i maskinen (jeg syntes ikke den er så god til at huske dette).

Hvis du er komfortabel med og har Illustrator, kan du evt. lave PDF filer med dine labels og printe dem med Preview.

Mht. margin på begge sider, så skal der være, hvad der svarer til bredden af ca. 2-3 tal (dem der er i bunden af stregkoden).

Jeg tror godt du kan få plads til en stregkode og et firmanavn/produktnummer på 38x25mm. Det er ofte godt at der er noget på labelen som f.eks. et produktnummer, som man kan forstå, så man får sat de rigtige på de rigtige produkter. Start med at skalere stregkoden ned, så den passer i bredden med margin, hvorefter du så kan skære af i toppen, så der er plads til navn/nummer. Hvis labelen sidder på en hvid papkasse, er margin ikke helt så vigtig, men hvis det sidder på noget mørkt er det kritisk.

/Thomas
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)