Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google som mailhotel og spamfiltre!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen der har en fornemmelse af hvordan div. filtre reagerer på et man bruger google som mailhotel til ens adresse.. tænker ikke på en @gmail.dk konto, men en @ditdomæne.dk.. Og jeg snakker ang. udsendelse af nyhedsbreve.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 23:40

Jeg forstår ikke spørgsmålet.

Mener du i forhold til at du har din spamfreenewsletter@yourcompany.com adresse til  at udsende dit nyhedsbrev fra, men at du vil bruge google's smtp-servere til at sende igennem, eller hvordan?

Rent umiddelbart tror jeg ikke det er et problem (hvis google lader dig afsende det antal mails på én gang). Jeg tvivler på at der er nogen spamfiltre der har blacklistet google's servere :-)

Jeg mener at have lagt mærketil at nogen folk godt kan lide at afsende deres nyhedsbreve fra en adresse der ikke kan svares tilbage på. Dette tror jeg så ikke kan lade sig gøre hvis du vil sende via google, da du hos google skal have en gmail-konto at sende fra. (mailen bliver så sendt fra din "@gmail.com på vegne af @yourcompany.com") så vidt jeg husker.

Men det kan selvfølgelig også godt at jeg har misforstået spørgsmålet. :-)

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 23:52

Ja.. altså bruge google 'mailhotel'/servere til at sende fra nyhedsbrev@mitdomæne.dk

For ikke at sende fra surftowns eller nogen andres mailhotel som måske har større chance for at havne i filtrene. Læste lidt om det i e-pusher, og tænkte at google nok ikke lige sådan blev snuppet. 

Fra København
Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 08:19

Altså hvis du skal bruge din webhost's servere til at afsende dit nyhedsbrev skal du jo gøre det igennem deres webmailtilbud, det kunne jeg forestille mig var ret besværligt at bruge hvis du har mange modtagere. Normalt vil man vel som minimum bruge et standalone mailprogram á la Outlook. Her vil du normalt bruge din internetudbyders mailservere.

Jeg har dog svært ved at forestille mig at nogen af de tre's servere skulle være blacklisted. 

Webudvikler og stor fan af god øl og mad

Tilmeldt 6. Jan 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:39

Hej jarlskov

Selv om man bruger outlook kan man godt bruge en anden smtp server til udgående post, det er såre simpelt at rette i indstillingerne.

Personligt bruger jeg mit webhotels smtp-server til udadgående post. 

Fra 9550 Mariager
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:42

Der skal man så lige være opmærksom på, om ens internetudbyder tillader at man bruger en anden smtp server. TDC har f.eks. blokeret port 25, hvilket betyder at man IKKE kan sende e-mails via en anden SMTP server (udgående post server). Man kan dog sagtens bruge en anden afsender adresse - men serveren skal være TDC's.

Dvs. at hvis man har en smtp server fra sit webhotel (f.eks. smtp.sukkerkold.dk) kan man ikke bruge den hvis man har TDC internet forbindelse (privat). Selvom mailen er fra info@sukkerkold.dk SKAL den sendes fra TDC's smtp server (smtp.mail.dk). Dette har ingen betydning for modtageren - de kan kun se at mailen kommer fra info@sukkerkold.dk.

Googles SMTP server er lidt anderledes, da den kan bruge en anden port som ikke er blokeret (500 et-eller-andet) - som ikke er blokeret af TDC - men Googles SMTP server tillader formodentlig ikke at afsender er andet end @gmail.com.

/Hans-Henrik

Tilmeldt 12. Aug 07
Skrevet kl. 12:50

jooo.. det skulle jeg nu mene at den gør

www.google.com/a 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)