Hvordan kan man oprette et nyt firma hvis man er bosiddende i udlandet(EU), grundet ægtefælles arbejde for Staten? Man er udsendt med høj vejkode og derfor principielt udsendt med de rettigheder som hvis man var bosiddende I Danmark. Inklusiv beskatning for den statsansatte. Men hvis man ønsker at oprette et dansk selskab som ægtefælle, sælge til danske firmaer, beskattes i DK og købe ind i EU, så er det svært at finde svar. Forventer ikke at omsætte for over 50.000kr pr. år. Har ikke dansk bopæl, da vi er udsendt af Staten med medfølgende famile.
Hej kender ikke høj vejkort men - når du hører til et selskab - så er jeg sikker på du vil skulle have dansk adresse til det (kontor hotel eller familie) og så må du gerne bo i EU som direktør - Dog er det lidt et overkill synes jeg med under 50.000 kr
Enkeltmands/personlig virksomhed fordrer generelt dansk bopæl og skat - og her ved jeg ikke om jeres status betyder, du må have enkeltmands som boende i udlandet, måske med dansk adresse hos familie - det bør du undersøge, for det er nok løsningen med en oms i den størrelsesorden
Måske andre ved
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Enkeltmands/personlig virksomhed fordrer generelt dansk bopæl og skat - og her ved jeg ikke om jeres status betyder, du må have enkeltmands som boende i udlandet, måske med dansk adresse hos familie - det bør du undersøge, for det er nok løsningen med en oms i den størrelsesorden
Jeg ser ingen steder i lovgivningen at en ægtefælle kan opnå særlige fordele skattemæssigt i forhold til det at drive at enkeltmandsvirksomhed. Vejen vil da være at lave en enkeltmandsfirma i udlandet, og hvis man vil have dansk cvr-nr må det registreres som anden udenlandsk virksomhed. Afhængig af setup vil det så kunne give skattepligt i bopælsland, hvis drives derfra og evt skat i DK af den del af aktiviteten som kan henføres til DK.
Overvej omkostningen ved evt at skulle drive udenlandsk firma.... Afhængig af land, produkt mv kan omkostningerne ofte være så høje at en omsætning på under 50.000 kr ikke er rentabelt.