Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej i dejlige kloge hoveder derude :)

Jeg påtænker at opstarte en webshop og i den forbindelse vil jeg gerne starte op som enkeltmandsvirksomhed, da jeg ikke har de 40.000 til et ApS. Og gerne vil lidt igang først.
Så spørgsmålet er hvor længe kan jeg have den før jeg skal skifte om til et ApS?.
Skal jeg have ringet til banken for at lave en firmakonto?

Takker på forhånd for svar 😊
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Enkeltmands kan du have så længe du lever At lave om kræver revisorvurdering og kan koste 5-15.000 kr  Ja du skal have give bank besked om, at du bruger din bankkonto til erhverv og formentlig så betale for CVR tilknytning - ellers kan de lukke en privat konto hvis den bruges og du kan ikke få moms retur mm

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Er dette ikke først nødvendigt når hun har omsat for 40.000 ? Indtil da er det vel stadig en mulighed at adskille sin privat økonomi på samme konto sålænge man er under den momspligtige grænse? Jeg tænker hvis hun gerne vil prøve det af før hun binder sig til en CVR tilknytning og gebyrer for dette?

Selvfølgelig skal det redegøres for på konto og erhversadresse osv.

mvh,

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

P.s.nygaard:

Hej John

Er dette ikke først nødvendigt når hun har omsat for 40.000 ? Indtil da er det vel stadig en mulighed at adskille sin privat økonomi på samme konto sålænge man er under den momspligtige grænse? Jeg tænker hvis hun gerne vil prøve det af før hun binder sig til en CVR tilknytning og gebyrer for dette?

Selvfølgelig skal det redegøres for på konto og erhversadresse osv.

mvh,

Peter

næppe. Der er næsten ingen banker der idag accepterer man kører nogen form for erhverv, uanset det er som CPR person eller CVR og momsgrænse (50) t har intet med bank at gøre. De vil se det (og man vil skulle meddele det) og de vil ikke hvidvaksmæssigt mm sammenblande) https://johnhannover.blogspot.com/2019/10/nemkonto-personlig-virksomhed.html 

SÅ skattemæssigt OK, men i praksis vil det næppe gå at aftale med banken

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 19
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for informationen :)

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)