Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købe regnskabsprogram

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det det er, jeg skal kunne, er: lave ordrer, som kan åbnes flere gange på en måned. Når ordren er godkendt, skal varerne vare trukket fra lageret. Når jeg taster en ordre ind, skal jeg kunne se, hvor mange der ER på lager, og ikke hvor mange der er lagt på lager.
Når en måned er slut, skal der laves en faktura på den ordre, som så kan bogføres når den er betalt. Og tingene må gerne kunne samarbejde med Woocommerce. Det er så meget kort.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Richard

Du skulle overveje at prøve Svensmarke Virksomhedssystem, det kan formentlig opfylde dine behov til en særdeles rimelig pris.

Det forudsætter dog Microsoft Office og at du kan nøjes med et enkeltbrugersystem.

Systemet er oprindeligt udviklet til os selv, idet vi ønskede et billigt regnskabs- og økonomisystem, primært til brug i ordreproducerende virksomhed, men det kan også styre lager, styklister og produktion samt dokumenter m.v. Systemet er desuden et "off-line"- system, således at vore data kan opbevares 100% fortroligt.

Send os en mail og du kan have en demo-version gratis i 30 dage incl. manual.

Vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvis det er et absolut krav at det ikke må være netbaseret, så vil jeg anbefale WinKompas - i øvrigt af samme ejer som e-conomic (Visma).
To af mine kunder bruger det - hvoraf den ene er et slagteri som producerer kød til store supermarkeder i Danmark.
Jeg kender ikke selv til WinKompas, men kan anbefale dig en rigtig dygtig WinKompas-konsulent fra Svendborg, hvis det er. Kontakt mig nærmere for mere info (albert@computernoerden.dk, 70200930 eller privatbesked på Amino)

Albert

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Daniel:

Hvad er årsagen til at det ikke må være netbaseret/månedlig betaling?

Du ønsker vel hellere ikke at skulle købe et nyt regnskabsprogram hver gang at du skal udvide din virksomhed eller hvis lovgivningen ændrer sig? 

Det burde være ret åbenlyst hvorfor det er en fordel at dine regnskabsdata ligger hos dig og ikke i en abonnementsordning hvor din regnskabshistorik forsvinder hvis du ikke synes systemet passer til din virksomhed. 

SaaS er Det er vanvittig dyrt i forhold til den værdi de skaber, og den eneste grund til at et system som Summasummarum reelt ikke findes mere er fordi Visma ville dræbe et produkt der leverede fantastisk værdi til kunderne, nærmere end til leverandøren

Tilmeldt 31. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Fra  Klima.nu Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

@Peter Larsen Hvorfor én stjerne? Jeg går ikke op i stjerner, men vil gerne vide hvad din begrundelse er til at give mig én stjerne.

@Mikkel451 Overholder Simple-Invoice også danske regler? Jeg lavede engang mit eget system (ikke længere i brug) som jeg startede at skrive mens jeg boede i Holland. Da jeg flyttede til Danmark var jeg nødt til at tilpasse systemet danske regler.

Albert

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes man skal have med - at de mange onlne progrrammer idag jo ofte kan meget mere end ex summasumarum eller winregnskab og hvad de hed - og for nybegyndere er langt mere intuitive og hele tiden kan opdateres smart - har smarte muligheder med bilagsupload - auto genkendelse af bilags tekst - mobil app osv- men ja jeg var og er i mange sammenhæng glad for Summa

Jeg vil bare også pege på, at jeg da har set mange som har fået computerproblem hvorefter deres summa forsvandt med alle data - og sikkerheden i online programmer er meget høj - har endnu aldrig hørt nogen af dem - store som små - miste data-  og alle kan de eksportere til CVR så man kunne importere i andre programmer uden besvær - men uanset online eller offline - er det jo besvær at skifte program, specielt midt i året  - men lettere ved regnskabstid hvor man let bare lægger ny balance over

Jeg tror ikke man kan sammenligne lige over ganske enkelt. Et summa ville også idag være med månedspris hvis det skulle kunne forny sig med mobilapp - bilagslæsning - crowdforslag og alt det - 

Begge dele kan have sin fordel, men jeg kan ikke se den store grund til at forvente - forudsat de kunne det samme, at det ville være meget billigere og lettere at have sit regnskab i et off-line system.

Alle som har haft summa og sørget for at gemme programmet og i sin tid givet besked om, at man ønskede at køre videre med det, kan jo heldigvis køre med det stadigt - men jo uden support osv (som heller ikke nogen sinde var god og slet ikke kan sammenlignes med denne tids online)

Og nej-  jeg kender ikke idag et offline som jeg synes, målt mod online som Dinero, Billy, economic, uniconta osv er gode nok - Summa KAN sagtens bruges, specielt af de som kender det og kan lide noget der minder om et kassekladde baseret system med gode funktioner og hastighed

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert – jeg reagerer på at du anbefaler et system uden at kende det, derfor kun en enkelt stjerne.

John – du skulle nu tage og prøve vort virksomhedssystem 😊.

 

Vi er jo nok alle påvirket af vort personlige udgangspunkt indenfor denne verden.

Da jeg startede som ung revisor for 46 år siden foregik bogføring i de fleste små og mellemstore virksomheder i hånden. Det mest udbredte og billigste regnskabssystem hed Taylorix – og der er godt nok sket meget siden da, skal jeg lige love for.

Som virksomhedsøkonom har jeg altid forsøgt at minimere faste omkostninger, det være sig indenfor alle områder, også de administrative. Cost/benefit vurderinger kan så eventuelt argumentere for en forøgelse af de faste omkostninger, også til regnskabssystemer, det giver sig selv.

Vi stod selv, i Svensmarke Økonomi ApS, som virksomhed med interesser indenfor bl.a. IT-projekter og administration af selskaber og ejendomme med den udfordring at skulle finde et godt og billigt regnskabs-/virksomhedssystem, der kunne mere end blot bogføring og fakturering. Problemet var ikke at finde et godt, dem er der rigtig mange af, men det var svært at finde et både godt og billigt – derfor udviklede vi et selv i Excel/VBA, og besluttede at andre da også skulle have muligheden for at benytte det.

Alle er velkomne til at rekvirere vor gratisudgave med bogholderi/regnskab alene eller virksomhedssystemet til 600 kr ex. moms en gang for alle. Sidstnævnte kan afprøves gratis i 30 dage.

Vi kan kontaktes via mail svensmarke@outlook.dk.

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Peter Larsen, det giver mening.
Jeg burde have uddybet det mere. Jeg kender ikke WinKompas som bruger. og jeg har ikke erfaring i at sætte det op, lave ændringer i systemet og finde rundt i selve systemet. Jeg ved dog, som IT'er, hvad systemet kan, hvordan det tekiske bag WinKompas virker, jeg kender den udmærkede support der kan fås til WinKompas, jeg ved hvilke udvidelser der kan købes til WinKompas, og jeg kender til stabiliteten bag. Desuden ved jeg , som tovholder og IT-ansvarlig, hvilke muligheder systemet tilbyder.

Jeg er enig i Cookie - John Hannovers bemærkning om at data kan forsvinde efter computerproblemer, hvis du har et offline program. Derimod vil jeg sige at så længe jeg har arbejdet med IT (siden 1995 professionelt) har jeg sagt at IT-verdenen har en top tre med de mest vigtige ting: 1. Backup, 2. Backup og 3. Backup. Og nr. 4 er: Kontroller backup regelmæssigt.

At offlineprogrammer kan mindre end onlineprogrammer - der må jeg sige at jeg er uenig med Cookie - John Hannover - også offlineprogrammer bliver opdateret regelmæssigt og udstyret med flere funktioner. Om det enkelte online program kan mere end et bestemt offlineprogram har ikke så meget at gøre med at det ene er offline og det andet er online, men ren med hvad leverandøren har valgt at putte i et program.

Igen er jeg enig med Cookie - John Hannover at der er fordele og ulemper ved både online og offline.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Albert van Harten:
At offlineprogrammer kan mindre end onlineprogrammer - der må jeg sige at jeg er uenig med Cookie - John Hannover - også offlineprogrammer bliver opdateret regelmæssigt og udstyret med flere funktioner. Om det enkelte online program kan mere end et bestemt offlineprogram har ikke så meget at gøre med at det ene er offline og det andet er online, men ren med hvad leverandøren har valgt at putte i et program.
det ved du tydeligt bedre end jeg - jeg ser på "gamle" dag og summasumarum - men mon så ikke de offline programmer så også har en månedspris - som måske er det som mange ikke vil af med?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)