Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Valg af Regnskabsprogram 2020?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer
Åh, hvor er jeg i tvivl. Hvilket regnskabsprogram skal jeg dog vælge?

Dinero
Billy
Uniconta
- og sidst har jeg fået øje på:
Simpletregnskab - er der nogen her i gruppen, der har erfaring med det program??

Om min virksomhed:

Lille skærslibervirksomhed, der også sælger trækunst (eget design og fremstillet “i hånden”) dvs. at der udover almindelig 25% moms også skal være mulighed for at bogføre kunstnermoms 5% 

personligt ejet enkeltmandsvirksomhed

CVR-registreret. 

Omsætning under 100.000, men regner med en løbende større omsætning.
Ingen ansatte udover mig selv

Antal posteringer i 2019: 400

Fremtidigt: køb inden og udenfor EU, dels materialer/værktøj i produktionsprocessen og måske på sigt en udvidelse med slag af indkøbte varer, køkkenknive, vedligeholdelsesværktøjer for kunden: strygestål, knivmagneter mm.

Som I kan læse må det være et enkelt og endnu ikke særlig kompliceret regnskab for erfarne regnskabsløver.

Pt er økonomien i min virksomhed begrænset, det samme er min viden indenfor regnskab/bogføring.

jeg har prøvet både Dinero og Billy, men trods det, at det siges, at begge programmer er enkle at gå til, så er det noget kompliceret og ikke så let at gå til for sådan en som mig.
Har indtil nu brugt Excel med de begrænsninger og faldgruber der hører til :-(
Det er klart at et nyt regnskabsprogram kræver indlæring = tid, Det vil jeg også gerne prioritere, men jeg vil gerne indkredse, hvilket program jeg vil give mere tid og en chance. 

:-) Tak, om nogen vil bruge tid på at give mig et godt råd :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

tilmeld dig i alle fald Dinero og Billy - og om du vil uniconta også - men jeg synes de to første fuldt kan dække dit behov som ny regnskabsmand - og bogfør så alt sideløbende i deres gratis prøveperiode - Find dig i at bogføre dobbelt et par uger, så VED du med stor sikkerhed hvad du foretrækker, og kører så videre med det - enten i den gratis Dinero version - eller klart bedre, specielt support mæssigt i plus versionen - eller billy hvis det blev valgte

De er alle gode og kan opfylde dine krav mener jeg, så det er mere hvad du selv finder mest intuitivt og let at arbejde med

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, John, - hvor er du altså altid hurtig :-)

Jeg tænker, at når jeg har fået lavet årsafslutning for 2019, så skal jeg have endeligt besluttet mig og have gang i et nyt program til 2020. Excel er ikke holdbart for mig, - der sker for mange utilsigtede fejl :-(

Problemet er bare at regnskabet og flere ukendte programmer koster en del blod, sved og tårer ;-) for mig
- men jeg slipper nok ikke udenom selv at teste. Medmindre jeg finder mulighed for at betale mig fra det.

Tak for svar og din tid :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har udfærdiget en lille artikel til hjælp til netop dette spørgsmål:

https://johnhannover.blogspot.com/2016/11/valg-af-regnskabsprogram.html

Som jeg skriver i pkt. 2 handler det om look'n'feel, altså er det en god oplevelse at prøve det af med et par indtastninger af lidt forskelligt. Som jeg læser dit indlæg, så er du forbi dette punkt og har allerede prøvet 2, som du synes er noget kompliceret. Jeg er derfor ikke enig med John i, at du så skal prøve dem igen, i al fald ikke før du på tilsvarende vis har prøvet mindst de to andre, du nævner.

Jeg er helt enig i, at det i al fald ikke er smart at fortsætte i Excel, men det siger du jo også selv.

Afhængig af hvor mange posteringer, du har i 2019, kunne det måske ligefrem være en idé at taste dem ind og så se, om det program, du vælger, falder i din smag.

Jeg kan i øvrigt (ganske uvildigt :-)) henvise til https://regnskabsguiden.dk/online-regnskabsprogrammer/, hvor du kan se en sammenligning af alle de gængse regnskabsprogrammer, herunder dem, du har nævnt.

God vind!

Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen. Jeg vil kigge nærmere på din bog.
Også tak for vindpust til sliberiet. Det er en stor fornøjelse, at arbejde med :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

gekstra:
Også tak for vindpust til sliberiet. Det er en stor fornøjelse, at arbejde med :-)
det tror jeg på Jeg havde en ven der lavede knive fra bunden - af superlækket (stål tror jeg) metal - og lidt sjovt - kun slebet æg til den ene side, den anden glat - men superskarp og lette at vedligeholde og med skæfte som matchede det matte stål lavet ved blanding af glasfiber og denim

de er nu 10 år gamle og ofte i brug men SÅ lette at slibe op med alm strygestål

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for at du tog dig tid til at svare, Jørgen.

Jo, jeg har haft fingrene i tastaturet i fh til både Billy og til Dinero.
Som knivslibning og andet, der skal læres tager det tid at lære noget nyt. Det gælder også bogføring og regnskabsprogram ;-)

Jeg har kigget på din fine oversigt på regnskabsguiden. Der er et par programmer, som jeg ikke har hørt om før. Men jeg ender nok med indtil videre, at vælge et af de  programmer, som jeg har prøvet lidt.

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er dit behov indenfor regnskabsprogram?? :) 

Kan du sagtens nøjes med gratis udgaven, eller skal du have en Premium udgave?

Med venlig hilsen
Mathias 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)