Hej Hvis man køber en varebil til sit firma, som f.eks. en Peugoet Expert, og den samtidigt skal bruges privat, er det så rigtigt forstået at den skal på papegøjeplader? |
ja det er korrekt i selskabsform eller personlig VSO - ikke i personlig virksomhed uden VSO - men har du regnet på om det kan betale sigorts:Hej
Hvis man køber en varebil til sit firma, som f.eks. en Peugoet Expert, og den samtidigt skal bruges privat, er det så rigtigt forstået at den skal på papegøjeplader?
(jeg ved godt, jeg skal betale skat af firmabil)
Du betaler selv bilen og hele driften i firmaet, godt nok med fradrag men du kunne jo have løn i stedet -så du betaler formentlig 60% af alle omkostningerne der ligger i selskabet selv og så derudover en høj personlig skat af fri bil? Hvis vi siger omkostningen er 50.000 kr om året i selskabet med køb osv - så kunne du i stedet have haft 50.000 løn og dermed nok 30.000 kr ud i lommen - og så dertil skat af fri bil
Det vil jeg sige er ret så tvivlsomt med mindre du kører vildt meget privat - Regn godt efter.
Har du personlig virksomhed er papegøje du selv køber med moms endnu langt mere oplagt https://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html
vh John Hannover