Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må en vare/service sælges OVER vejl. udsalgspris?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

Må en vare/service sælges OVER vejl. udsalgspris som producenten har givet mig?

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg ved så findes der ingen lov som forbyder at sælge en vare til en højre pris end vejledende udsalgspris.

Det bedste er nok at spørge,dem som har fortalt den vejledende udsalgspris.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer an på om pris er på trykt vare hvis ikke er der ikke nåde problem 

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må ALTID sælge en vare til den pris du ønsker, uanset om denne er over eller under producentens vejledende pris.

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan frit vælge hvilken pris du vil sælge en vare eller ydelse til, da det ikke er lovligt at diktere en pris over for forhandlere.

Af samme grund hedder det en VEJLEDENDE pris.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:
Du må ALTID sælge en vare til den pris du ønsker, uanset om denne er over eller under producentens vejledende pris

korrekt, men man skal være klar over hvilke konsekvenser det kan få for fremtidige leverancer ;-)

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Du kan frit vælge hvilken pris du vil sælge en vare eller ydelse til, da det ikke er lovligt at diktere en pris over for forhandlere.

Af samme grund hedder det en VEJLEDENDE pris.

Ofte vil det være sådan at hvis du sælger varen under vejledende udsalgspris så kan du godt glemme alt om næste ordre.
Sådan har det for eksempel været med et firma som ville sælge FCK merchandise,under vejledende udsalgspris.
Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Sam50:

Ofte vil det være sådan at hvis du sælger varen under vejledende udsalgspris så kan du godt glemme alt om næste ordre.
Sådan har det for eksempel været med et firma som ville sælge FCK merchandise,under vejledende udsalgspris.

Jeg er ikke i tvivl om der findes nogen som bryder loven. Udsættes man for den slags må man anmelde det til konkurrence- og forbrugerstyrelsen. Og den slags bliver taget meget seriøst inden for hele EU.

F.eks. fik Asus en bøde på 473.264.309 kr. og Philips fik en bøde på 222.230.531 kr. i 2018.

De fik begge 40% rabat på bøden, da de erkendte og deltog i opklaringen.

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup:

Jeg er ikke i tvivl om der findes nogen som bryder loven. Udsættes man for den slags må man anmelde det til konkurrence- og forbrugerstyrelsen. Og den slags bliver taget meget seriøst inden for hele EU.

F.eks. fik Asus en bøde på 473.264.309 kr. og Philips fik en bøde på 222.230.531 kr. i 2018.

De fik begge 40% rabat på bøden, da de erkendte og deltog i opklaringen.

I praksis er der bare ikke ret mange firma som sælger varer under vejledende udsalgspris,så der må være en grund til det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sam50:

Karsten Sønderup:

Jeg er ikke i tvivl om der findes nogen som bryder loven. Udsættes man for den slags må man anmelde det til konkurrence- og forbrugerstyrelsen. Og den slags bliver taget meget seriøst inden for hele EU.

F.eks. fik Asus en bøde på 473.264.309 kr. og Philips fik en bøde på 222.230.531 kr. i 2018.

De fik begge 40% rabat på bøden, da de erkendte og deltog i opklaringen.

I praksis er der bare ikke ret mange firma som sælger varer under vejledende udsalgspris,så der må være en grund til det.

ja - hvis en leverandør gerne vil af med en som kunde, så leverer denne langsomt - kræver en masse ekstra arbejde, har ikke lige leverancen klar osv - så ja det omgås givet ofte - næppe for de som sælger til over udsalgspris men for de som konsekvent sælger under anbefalet pris

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)