Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rejse som PMV ejer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har startet en PMV der arbejder med kunst curation dvs. udstillinger. I den forbindelse er jeg igang med at sætte en udstilling op i Berlin. Jeg skal derfor til Berlin i denne måned og mødes med ejerne af galleriet samt samarbejdspartnere. Hvordan forholder det sig ift. udgifter - altså flybilletter, hotelværelse samt måltider? Opholdet er udelukkende af forretningskarakter over en weekend.

Derudover har jeg en ven som er arkitekt og som tidligere har hjulpet mig tegninger af rum samt gode råd. Kan jeg dække hendes udgifter ved sådan en tur også?

Er ny i det her game, så sætter stor pris på al hjælp!

Tak,
Mvh, Emil
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

De udgifter du alene har til forretningsmæssig rejse har du fradrag for
Hvis ikke vennen er ansat og lønnet normalt i dit PMV så skal du ikke dække hende - det vil let også kunne udløse fuld skat hos hende da det kan være tak for hjælpen i stedet for føn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay super.

Hun er ikke ansat da jeg i PMV ikke kan have ansatte tilknyttet. Så i dette tilfælde handler det udelukkende om at jeg ønsker at få hende med, og gerne vil betale for hendes udgifter i den forbindelse. Hvordan gør jeg det? Hun har ikke selvstændigt firma.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du betaler af egen lomme - du kan ikke bare betale andres rejse i dit PMV . Det vil i alle fald formentlig give mange skattespørgsmål - da det jo her tilmed ligner tak for udført tjeneste. Ellers må du ændre til enkeltmands og ansatte med løn og så er der ikke problem. Der er jo heller ikke til vældig mange personers gentagne rejser f.eks i et PMV´s omsætning, hvis ikke man skal tabe penge og

Egen lomme eller hun må selv betale ville være mit råd til PMV der vil have en ikke ansat med til en udstilling eller andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)