Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra tanker, til ide, til en forretning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person


Jeg har det sidste halve år gået med tankerne omkring et produkt som jeg er tror på vil kunne få succes. Jeg har engentlig bare skudt det hen, men det er fordi jeg ikke føler at jeg har den viden der skal til for at komme videre med denne type af forretning. Jeg er ikke uddannet ingeniør eller lignende.

Derimod er jeg uddannet til at tænkte innovativt, og jeg så et behov i min hverdag, jeg ikke kunne finde en løsning på trods af endeløs søgning på google.

Egentlig er det et ret simpelt produkt, det findes i forvejen, men er af et uhensigtsmæssigt materiale, der er udformet sådan at tvinger brugeren til at købe tilbehør der skader miljøet, derudover går det nemt i stykker. Min ide gør produktet mere holdbart, og det vil selvfølgelig designes anderledes og med løsninger der gør at forbrugeren kan vælge at benytte en grønnere og sundere alternativ til tilbehøret. På mange måder er det win win for forbrugeren af benytte sig at mit produkt i stedet for det der er i forvejen.

Men. Så er det at ikke helt ved hvordan jeg griber det an, ikke hele, “nu går det løs, jeg starter, koste hvad det koste vil” men mere at jeg får en ide om hvad det kræver at starte.

Jeg har brug for at kunne støbe mit produkt i plastic. Produktet er ca 50x50x50

Hvordan gør man? skal man selv diske op med en tegning? Eller er det noget man laver i samarbejde med dem der støber produktet?

Hvad skal jeg forvente at det vil koste ? Både for den første model(prototype) og de efterfølgende? Produktet er ikke massivt, og vejer ca (Vil jeg tro) 800g.

Salg mv. Har jeg selv styr på.

Egentlig er jeg bare blank i hele produktionsprocessen. Det har også fået mig til at starte med at skrive sådan et “hjælp mig” opslag flere gange, hvor jeg hver gang tænker “Nej, du har ikke kompetencerne” også har jeg slettet det igen.

Men nu oprettede jeg mig, så kan i evt slukke drømmen, i stedet for at jeg dagligt er irriteret over at jeg ikke gør noget for det her.

Mvh Ida.
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ida,

Det lyder som en spændende projekt, og fedt at du nu endelig vil gøre noget ved det og der er ikke nogen som skal slukke for din drøm, det er bedre at få den testet af og finde ud af om det bliver en succes eller ej, hvor eller kommer du til at fortryde det :) 

Men det lyder til det godt kunne være noget vi fra Startup Central kan hjælp dig med, vi har en masse coaches som kan hjælpe dig med de spørgsmål du nu måtte have til hele processen, og så har noget af dem også kontakter til steder at få det produceret.

Men smid mig eventuelt en mail på Mathiasaslak@startupcentral.dk så kan vi tage den der.

Med venlig hilsen
Mathias

Fra Hillerød
Tilmeldt 12. Aug 16
Indlæg ialt: 75
Fra  MPD v/Jens Petersen Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ida

På under 10 minutter kan jeg give dig et konkret svar på alle dine spørgsmål, ring blot direkte til mig.

Jens Petersen

51424173

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)