Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan betaler jeg skat i VSO mens man får løn fra tidligere ansættelse

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jan 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er opsagt med en lang opsigelse og får derfor løn en del måneder i år fra den ansættelse. Jeg er efter opsigelsen startet en enkeltmandsvirksomhed VSO og forventer 3-400.000 i indtægt fra den i år. Jeg vil helst ikke ændre min forskudsopgørelse før næste år hvor min indtægt udelukkende kommer fra min VSO.
Kan jeg selv indbetale skat løbende uden at ændre min forskudsopgørelse og så når året er omme stemme det hele af i årsopgørslen, eller hvordan kan jeg gøre det på en nem måde der ikke ændrer min udbetaling fra min tidligere ansættelse?
Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Du betaler løbende skat ved at ændre din forskudsopgørelse. Det er eneste måde at gøre det på.

Tilmeldt 10. Jan 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Kan det laves så min tidligere arbejdsgiver, der stadig udbetaler mig løn, ikke påvirkes med nyt skattekort eller lignende. Alternativet vil være at det total fucker op med det beløb jeg har budgetteret med at få udbetalt i opsigelsesperioden
Tilmeldt 3. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Enig med Flemming. Det er den bedste måde at gøre det på. Thomas / TN Vinduespudsning
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

OleYes:
Kan det laves så min tidligere arbejdsgiver, der stadig udbetaler mig løn, ikke påvirkes med nyt skattekort eller lignende. Alternativet vil være at det total fucker op med det beløb jeg har budgetteret med at få udbetalt i opsigelsesperioden

Hvis du ikke kan finde ud af at rette din forskudsopgørelse så kan du enten bede om hjælp hos en prof (revisor eller lign.)

 

Alternativt kan du jo prøve selv først - hvis du laver rod i forskudsopgørelsen må du jo i sidste ende rette tilbage til udgangspunktet. Selve oplysningerne om fradrag og trækprocent henter din tidligere arbejdsgiver først når han laver lønnen, så i realiteten har du indtil ca. den 20 i måneden til at prøve dig frem.

Tilmeldt 10. Jan 20
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak 😊 Ja jeg tager den med en revisor.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

hvorfor ikke bare lave dit forskud som du mener det bliver - og så rette dit budget ind efter hvad du nu ser du får fra arbejdet + + dit VSO.

Dit budget skal jo under alle omstændigheder rettes så det fungerer, også efter du ikke arbejder, men alene er selvstændig - og så har du jo et ærligt indtryk af hvad der er til dig selv både nu med to indkomster og når du slutter senere på året - og for  fordelt skat fra dit VSO korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)