Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GDPR for enkeltmands håndværkervirksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Feb 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmål:
Hvordan laver jeg den enkelste GDPR løsning for mit firma? og er der ikke allerede en skabelon som kan kopieres og er frit tilgængelig?

Jeg har brugt mange timer på, at researche GDPR som er på høje tid at jeg får implementeret i min virksomhed :)

Jeg bliver mindst lige så forvirret som jeg bliver klogere. Dog mener jeg at have fundet frem til et par væsentlige punkter som jeg ikke skal bekymre mig om ift. min firmakonstruktion.

-databehandleraftale
-Samtykkeerklæring
-Ingen krav til procedure for håndtering af personfølsomme oplysninger, da jeg ikke får disse.

De steder jeg har data om mine kunder er:
-Regnskabsprogram
-Gmail
-Telefon
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 28. Sep 17
Indlæg ialt: 98
Fra  Svensmarke Økonomi ApS Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes du skal koncentrere dig om din enkeltmands-håndværksvirksomhed og glemme alt om GDPR indtil du er blevet en stor virksomhed, men det er blot min mening :)

vh. Peter

Svensmarke Økonomi ApS - Rådgivning, administration og IT-systemer - vi er på facebook

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 07:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Weyland

Du sidder ikke alene med "problemet", desværre er der ikke en skabelon eller noget der løser problemet, jeg har set alt for mange der bare har brugt en skabelon, men ikke følger det i hverdagen..

GDPR er ikke et produkt men en proces, eller rettere en række processer og dokumentationer der skal laves med udgangspunkt i hvordan du arbejder i din virksomhed. Du skal ikke indrette din virksomhed efter hvordan nogen har lavet en skabelon ;-).
Så kan man altid snakke om hvor mange af tiltagene der er relevante for mindre virksomheder, men det er en af de store udfordringer ved GDPR - det er samme regler for store som for små :-)

Jeg har afholdt en del workshops efterhånden, netop med GDPR for enkeltmandsvirksomheder. Mine workshops har ikke så meget fokus på alt det du skal huske at lave, men på at få det gjort - så skal du så bare efterleve det i hverdagen ;-)

Du er mere en velkommen til at kigge på vores workshop GDPR for enkeltmandsvirksomheder fra ToDo til Done på en enkelt dag, måske er det noget for dig.

De bedste hilsner
/Brian

Tilmeldt 3. Feb 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter. Jeg går i tanker om at starte eget vinduespudser firme: TN VInduespudsning. Kan GDPR være nyttigt i forbindelse med det slags virksomhed?
Tak. Venlig hilsen Thomas N
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du indsamler personoplysninger - navne og adresse og opbevarer, så er GDPR i høj grad relevant. Du må gerne have de som betaler dig - som navne og adresse i dit regnskabsprogram

vh J Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

TN Vinduespudsning:
Kan GDPR være nyttigt i forbindelse med det slags virksomhed?

Det er ikke et spørgsmål om GDPR kan være nyttigt, men om du er omfattet :-)

GDPR er en forordning der gælder alle virksomheder og organisationer i EU. Hvis du behandler personoplysninger i din virksomhed, og det gør du helt sikkert hvis du er vinduespudser, så skal du overholde GDPR :-)

Personligt mener jeg ikke at GDPR er et benspænd for virksomheder, men en rigtig god mulighed for at få strømline processer og forretningsgange.

Der hvor "man" oplever GDPR som bøvl og besvær er det oftest ikke selve GDPR, men virksomhedens (over)implementering der laver problemerne.

HTH
/Brian

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

hvis du indsamler personoplysninger - navne og adresse og opbevarer, så er GDPR i høj grad relevant. Du må gerne have de som betaler dig - som navne og adresse i dit regnskabsprogram

vh J Hannover

Men du skal fortsat kunne give de registrerede en indsigt i hvordan du behandler data, hvilke data du opbevarer og hvorfor. 

Bruger man nogle af de mange fantastiske regnskabsprogrammer som i dag findes i skyen, kommer først udfordring, for så skal du også indgå en databehandler aftale med dem, da du opbevarer kundernes data via deres systemer og derved bliver afhængig af deres systemsikkerhed og back-up procedurer! Bruger du tilmed en revisor eller bogholder til at stille regnskabet op (ikke revision), jamen så skal du også have databehandler aftaler på plads her for de data, som de behandler på dine vegne. således kører møllen, selv for de mest simple virksomheder, der reelt kun opbevarer kundedata i form af navn og adresse. 

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)