Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betalingsløsning i Shopify

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 13
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :-)

Jeg anvender Shopify til min webshop og det går rigtig godt. Jeg anvender pt. Shopify Payments men der er opstået komplikationer der gør, at jeg bliver nød til at vælge en tredjeparts betalingsløsning. Shopify kræver et 2% "transaction fee" ved brug af "3rd party payment providers". Min spørgsmål består af hvad dette helt præcist dækker. 

Vil jeg kunne nøjes med betale for Quickpay abonnement på f. eks 5 kroner per transaktion? Eller bliver jeg nødt til også at betale for Clearhaus eller Nets med et fee på 1,4-1,5% per transaktion?

Kort sagt:

Vil jeg kunne nøjes med at betale Shopify og Quickpay(2%+5 dkk)? Eller skal jeg betale for Shopify, Quickpay og Clearhaus(3,5%+5dkk)?

Tak på forhånd! :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Kort svar: Du vil i det tilfælde skulle betale gebyr hos alle tre.

Langt svar: Clearhaus er kreditkort indløser, og du vil altid skulle betale det gebyr til dem, som de kræver. Derudover har du en payment gateway (i dette tilfælde Quickpay), som også tager et cut (det afhænger af hvilken pakke hos dem, som du vælger). Oveni dette har Shopify en regel om, at hvis du ikke benytter deres payment gateway, så tager de yderligere 2% af ordreværdien i gebyr. 

Så i dit tilfælde, med en Shopify Basic, Clearhaus og Quickpay Basic vil du skulle betale:

Danske kort: 2% + 1,45% + 5kr = 3,45% + 5kr
Udenlandske kort: 2% + 2,75% + 5kr = 4,75% + 5kr

Nu er jeg jo en lille smule farvet qua mit arbejde hos DanDomain, men jeg må indrømme at jeg blev lidt overrasket over hvor stort et cut af din omsætning du skal aflevere med ovenstående konstellation. Det skal du selvfølgelig selv vurdere hvorvidt fungerer for din forretning :-)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)