Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan prioriterer du mellem udvikling og marketing?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ved at skrive et blogindlæg om at prioritere mellem udvikling og marketing, og jeg har opstillet følgende hierarki:

1) Få basis i orden først - ret stavefejl osv.
2) Udvikl websitet med kunden for øje
3) Udbyg din base på få men vigtige sociale medier
4) Invester i reklamer

Man kan selvfølgelig gå direkte til punkt 4 hvis man ikke kan eller vil boltre sig på de sociale medier. Og ofte vil folk med lavt reklamebudget blive på punkt 3.

Men jeg ser desværre kunder som har travlt med at komme til marketingsdelen uden at have rettet simple ting på deres site - design, navigation, osv. Man skal selvfølgelig ikke blive ved at rette før end man tager action, men folk er af gode grunde ivrige efter at få solgt deres services eller produkter så nogle gange svigter overblikket og man ræser udi en Facebook-kampagne inden man har fået sin shop helt optimeret på det funktionelle plan. 

Et hierarki er selvfølgelig en stereotyp idealforestilling som ofte knækker når den møder virkeligheden. I praksis vil - eller kan man være nødt til - at bevæge sig rundt mellem punkterne, efterhånden som ens situation skifter, markedet skifter, ens budget, osv.

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle eksempler på hvordan du har prioriteret mellem at udvikle dit website/din shop og så marketing. Håber ovenstående giver lidt inspiration til at kunne snakke om det.

Jeg vil gerne dele gode cases, hvis jeg må - og linke til dem fra min blog.

Så jeg håber at nogen har lyst til at byde ind!

Bedste hilsner,
Ulrik

Fra Hvidovre
Tilmeldt 25. Jan 20
Indlæg ialt: 26
Fra  W360 Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja jeg kan ikke sige andet end der ville være så mange website ejere der ville være bedre tjent hvis de fulgte dine fire trin. 

Vi har set så mange ejere ikke kunne forstå at deres markedsføring online ikke ledte til det overskud de håbede på, fordi det site de ledte kunder ind på ikke kunne konvertere eller håndtere trafikken.

(men gæt hvem der bliver peget på for at have fejlet) :)

W360 er et marketing service bureau indenfor ✅ design ✅ programmering og ✅ marketing. 

Fra Valby
Tilmeldt 12. Apr 16
Indlæg ialt: 199
Fra  WordPress-værkstedet Skrevet kl. 07:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man skal jo passe på med at generalisere, men det er desværre også min oplevelse at folk blir forvirrede, eller direkte sure, hvis de ikke får salg - selv om et trin i processen er blevet nedprioriteret. Markedsføring er selvfølgelig vigtigt, og god layout/struktur på sitet, men ofte ender den desværre også ved produktet. For måske er der bare ikke nok der vil købe det ... ? 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Kristiansen:
Jeg er ved at skrive et blogindlæg om at prioritere mellem udvikling og marketing, og jeg har opstillet følgende hierarki:

1) Få basis i orden først - ret stavefejl osv.
2) Udvikl websitet med kunden for øje
3) Udbyg din base på få men vigtige sociale medier
4) Invester i reklamer

Dette er tydeligvis skrevet udfra en web udviklers synspunkt. Punkt 1 er det naturlige da det næppe tager mere end en dag, men alt resten kommer fuldstændig an på hvad du sælger,  og om din webside er en handelsplads eller et visitkort. Der findes også en verden udenfor internettet og med hybride salgs og markedsføringsløsninger. 

Er intentionen at "besøgende" tygger sig gennem side efter side af dine web side guldkorn, eller er intentionen at de finder dig og kontakter dig.

Hvis du er maler så er siden meget anderledes end hvis du er er en e-boghandel der skal konkurrere med Amazon, og igen anderledes hvis du bygger kundetilpassede robotter eller er arkitektfirma. 

Marketing driver salgsmuligheder og en webside kan MÅSKE hjælpe med konvertering til ordrer. Det er altid formlen trafik * konvertering * værdi og så med en omkostningsfaktor der driver forretning. Det er ønsketænkning fra web udviklere at deres arbejde/kunnen er den helt centrale parameter. 

Vi TROR alle at når vi investerer i noget stort så har vi gennemanalyseret markedet og fundet det bedste tilbud for os, men hvis vi eksempelvis skal hyre en web udvikler, så er det med garanti ikke den bedste løsning for os i verden vi finder, men forhåbentlig en god løsning blandt de folk vi fandt. Hvem vi fandt har at gøre med markedsføring om det så er SoMe, udstillinger, venner og bekendte.... der er indgangen. 

Historien om Pjerrot er rigtig god at holde for øje!

Pjerrot sa’ til månen
“Lys nu hvid og klar,
indtil dette brev jeg
færdig skrevet har.
Husk, det er Pierette,
jeg nu skriver til
om min lille kone
hun nu være vil”

Og ved månens stråler
Pjerrot sad og skrev.
Han var fjorten dage
om det halve brev.
Inden han blev færdig
kan du nok forstå
så var månen borte –
sådan kan det gå.

Lad ikke din udvikling af web side/produkter.... blive ligesom Pjerrots brev.

 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Pjerrots chancer med Pierette havde været bedre hvis han havde brugt mere på markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)