Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

For første gang i flere år, er ordrebogen tom - gode råd søges

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kloge Aminoer,

I min virksomheder producerer vi bland andet dekorationer til events, butikker, vinduer og meget mere. 

Jeg laver os produktion design på reklamer, rekvisitter til spillefilm og tv serier, og ydermere special effects. 

Ud fra kundens ønsker designer og tegner jeg selv dekorationen, jeg vejleder i materiale valg, og tegner og producerer alt, så det passer til den enkelte opgave. På den måde, oplever jeg ofte, at vi er langt billigere end så mange andre. Vi har stort værksted, og bygger og producerer alt selv. Så vi skærer os mange mellemled over. Der er ikke lang fra tegning til færdig produkt.  

Vi har altid tilfredse kunder, som vender tilbage gang på gang, og som hyppigt anbefaler os videre. Og det er faktisk sådan det er gået med tilgangen af nye kunder. Og vi har haft travlt, rigtig travlt. Så jeg har faktisk aldrig gjort mig i reklame, eller noget andet for at gøre opmærksom på mig. 

Vi har selvfølgelig en hjemmeside og en instagram.

Januar plejer at være en forholdsvis død måned. Men ikke som jeg oplever den nu.  Og det er klart, det bekymrer mig lidt. 

Jeg har en følelse af, at jeg burde gøre noget, istedet for bare passivt at sidde og vente på at telefonen den ringer. 

Jeg vil gerne have fat i nogle flere eventbureauer, for at producere kulisser og dekorationer til dem. Det er altid nogle sjove og anderledes opgaver, og der hvor vores spidskompetence ligger. Udover, at vi har haft rigeligt at lave, så vil jeg egentlig gerne have en større kundekreds, så vi forhåbentligt kan sprede vores travlhed lidt mere ud, og med tiden kan få en 3 mand ansat på værkstedet. 

Men jeg er i tvivl om, hvad den bedste måde at gøre det på er?

Skal jeg skrive en mail til dem? Må man egentlig overhoved skrive en uopfordret mail med reklame om sig selv?

Er det google reklame, facebook reklame der skal til?

Skal jeg få trykt en lille folder eller andet, og sende den ud med post? 

Hvad tænker i? Hvordan ville i selv foretrække at blive kontaktet? 

Gode råd og ideer modtages med kyshånd. 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Fra Hjørring
Tilmeldt 28. Oct 19
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Denise Conradi:
Skal jeg skrive en mail til dem? Må man egentlig overhoved skrive en uopfordret mail med reklame om sig selv?

Du må kun sende e-mails med markedsføring, hvis du på forhånd har indhentet samtykke på anden vis.

Jeg kender ikke din branche, så jeg kan ikke svare på hvad der virker bedst med din målgruppe.

En almindelig fremgangsmåde ved b2b, er at sende et brochure med reklame, referencer og kontaktinformation som opvarmning, og så efterfølgende ringe og få en snak med virksomheden. Det er en metode hvor man skal være forberedt på mange nej tak mellem hver ny kunde. Men det er ofte den mest effektive måde at finde nye kunder.

Når du ringer kan du samtidig bede om love til at sende dem et spændende nyhedsbrev, så du kan fastholde kontakten.

Du bør også få sat tilmelding til nyhedsbrev op på din hjemmeside og indhente samtykke fra din eksisterende kunder.

Til næste år kan du så forberede dig til januar med et nyhedsbrev med et godt tilbud.

Fra Århus C
Tilmeldt 8. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Denise

Jeg sidder selv som Content Manager i en kreditvirksomhed, hvor jeg har det meste af ansvaret for markedsføringen. Og min tilgang til markedsføring er, at du skal skabe værdi for kunden. Google Ads og Facebook kan fint fungere, men de bør ikke stå alene. Du bør også bruge noget krudt på content marketing. Jeg kan se, at du har løst nogle virkelige spændende opgaver. Dette kan du seriøst lave noget spændende indhold om. Dette indhold kan du så smide på en blog eller igennem e-mails, som du fået tilladelse til. Du kan lave et signup med sleeknote på meget kort tid. Men du skal dog også have noget e-mail software - for eksempel Mailchimp og Active Campaign.

Content marketing fungerer bedst, hvis du inddeler din indsats efter salgstragtens trin og får skematiseret en kunderejse. 

Grundlæggende skal du altså inddele din marketingindsats i nogle steps - det kan være øverst i tragten, hvor du giver noget inspiration, tips og tricks inden for design. (Jeg har selv oprettet en blog til vores hjemmeside for at vidensdele om privatøkonomi - såsom SU-lån, dagpenge, boligstøtte og indskudslån)

Ideen med inspirationen og vidensdelingen er jo udelukkende for at plante nogle frø hos dine mulige kunder. Nu kan jeg se, du har et fedt galleri. Måske du kunne lave nogle cases, hvor du fortæller om dine kundeopgaver. Du kan også gøre dette i en blog, hvor du tager dine læsere med bag kulissen. Apropos kunder, så kan jeg se, du har en seriøs liste af store brands. Har du overvejet at høre, om de på en eller anden måde kan linke til dig, eller lave en case, hvori dit brand bliver nævnt? Det kunne jeg forestille mig giver pote.  

På samme måde kan du også bruge dit indhold til at holde på nuværende kunder, hvor du i en mail fortæller om din seneste opgave, du løste for deres største konkurrent

Det kan være svært at komme i gang med content marketing, hvis du er på bare fod. Men se det som en investering, og lad dig eventuelt blive inspireret af HubSpots guldkalv Marcus Sheridan. Hvis du har brug for hjælp med for eksempel en søgeordsanalyse, vil jeg gerne udarbejde en til dig gratis. 

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin, 

Det er helt korrekt, at jeg skal have gjort noget ved min hjemmeside. Jeg forsøger os, at lave noget blog agtigt. 

Jeg har os haft fat i flere selskaber, for at få lavet min side om. De siger alle, at det kommer til at koste 40.000... Det er lige voldsomt nok. Så nu, hvor jeg har tid, så ser jeg selv, om det ikke er muligt for mig.

Du må hjertens gerne lave en søgeordsanslyse til mig. Det ville jeg da tage imod med kys hånd 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Fra Århus C
Tilmeldt 8. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Okay, det var da også voldsomt dyrt, når det er en WordPress-hjemmeside. Og jeg synes faktisk også, at det er en meget flot og simpel hjemmeside. Du skal bare en indlægsside, hvor du kan skrive en masse indhold, som du kan bygge nogle links på. Måske du også kan uddybe din kundeside med cases?

Angående indlægssiden, så tager det vitterlig ikke mere end 5 minutter at sætte op: https://www.dummies.com/web-design-development/wordpress/how-to-add-a-blog-to-your-wordpress-website/ Du kan også se denne video fra ca. 1.30:

 

Derfra har du mulighed for at oprette en masse inspirerende indlæg. Du skal bare huske at få lavet nogle links - både internt i bloggen og eksternt. 

Angående søgeordsanalysen, må du gerne smide nogle søgeord, som kendetegner din branche. Jeg har indtil videre noteret dekoration, design, indretning, scenografi fra din meta title, men send gerne en masse ord, som jeg kan finde volumen, KD score osv. på. 

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 07:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for linket.

Jeg ved ikke lige hvad det er med min WordPress, med jeg har sgu ikke lige en blog funktion. Det er liiiidt stramt. For jeg har længe gerne ville sætte det op.

Hvad søgeords analysen angår, så troede jeg, at du ville komme med forslag til søgeord, til mig, ikke omvendt. 

Jeg kan godt selv slå ord op i analytics, for at se søgeords volumen. 

Men jeg mangler at få slået hovedet på sømmet, når det angår hvilke ord / sætninger der bliver skrevet, når man søger på det. 

Eks skal du have lavet en 5m høj bog, til en boglancering. Hvad djævelen søger du på?

Eller du skal have lavet et gigantisk sugerør, til et event. Hvad søger du på?

Det kan os være, at du skal have lavet en sjov trold (ligesom eks CBB mobil) til din nye reklame. Hvad søger du på? 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Tilmeldt 18. Sep 19
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du mener Googles måde at finde søgevolumen på, så kan du netop ikke gøre det samme som Martin. Martin har  nogle helt andre og mere effektive værktøjer til rådighed.

Hvordan  skal Martin komme med forslag til søgeord? Han leder efter specifikke termer som han kan lave dybere research på.

Med det sagt, så synes jeg dine indlæg i den her tråd afspejler en person jeg ikke har lyst til, at hjælpe. Held og lykke med det. 

Fra Århus C
Tilmeldt 8. Aug 19
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så svært at sætte op. 

1. Opret en almindelig side og kald den blog. 

2. Indstillinger -> læsning -> vælg statisk side og vælg blog i scroll down 

3. Udseende -> menuer -> tilføj den i din menustruktur. 

Ift. søgeordsanalysen, så kan jeg af ikke rigtig vide, hvilke søgninger folk foretager sig, da jeg ikke har branchekendskab. Jeg kan blot finde søgevolumen og analysere søgehensigten. Det kan også være, at din branche er niche, og at der generelt ikke er nogen søgninger, der rammer dit arbejde direkte. Kig i stedet for på søgeord, der relaterer sig til din branche, hvis du gerne vil blogge. Ellers ville jeg fokusere mere på brandet "Denise Conradi" og brandsøgninger - jeg kan blandt andet se, at Google foreslår Denise Conradi instagram, så brug den mere aktivt på dit site - måske en widget? Har du måske overvejet videotutorials på YouTube?  

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Sejt Martin, tak. 

Nice med guide til en handikappet 😂

Nej okay, det er klart iforhold til søgeord. Jeg sender dig en liste med ord jeg kender, men måske mit problem, med ligepræcis det er, at jeg rent faktisk ikke ved, hvad branchen søger på.

Jeg har bare prøvet før, at det var noget som blot var hentet fra Google analytics, så hvis det blot var det, så ville jeg bare spare dig for det arbejde ☺️

Jeg har faktisk en widget på mit site, som viser min instagram - hvis det er det du mener. 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Tilmeldt 23. Jun 13
Indlæg ialt: 165
Fra  www.conradi.design Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da ærgerlig over at afspejle en person du ikke vil hjælpe. Jeg har læst mine svar igennem, og kan ikke helt forstå hvorfor du synes det.

Men fred nu være med det. 

Hav en god dag. 

P R O D U K T I O N   D E S I G N   S P E C I A L F X

www.conradidesign.dk 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)