Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af enkeltmandsvirksomhed, hvordan bogfører man:.....

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 16. Sep 18
Indlæg ialt: 22
Fra  L. G. BOGFØRINGSSERVICE Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har en kunde som skal lukke sin virksomhed. Hun har godt styr på mange ting, men hun har disse spørgsmål til bogføringen/regnskabet, som hun selv har siddet med. 

Jeg mener at de alle skal gå i 0 da virksomheden lukker. Pkt. 2, 3 og 4 med saldo, mener jeg at de skal bogføres væk. Vedr. kreditorerne er der nok sket en fejl i bogføringen.

  1. På aconto udbetaling løn står i 0. Skal den det?
  2. Skyldig A skat personale står på 1.647kr. Skal den gå i 0 når alt skatten er betalt over bank konto eller?
  3. Skyldig AM bidrag står på 6.413kr. Kan det passe?
  4. Skal kreditor ubetalte regninger ende i 0? Alt er betalt, der skylde ikke noget. Den står i 11.512,63kr lige nu.

Håber I kan gøre mig klogere. :-)

På forhånd tak

Lene Grønbæk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

1 - det afhænger vel af, om der har været en aconto udbetaling - selve lønnen som hænger sammen med 2 og 3 er jo sikkert udbetalt

2 ja skatten betales og så går skyldig A skat i 0 mod bank der betales fra

3 Tallet hænger jo skidt sammen med A skatte tallet - men der kan jo være byttet på de to konti så det samlede skatte svar stemmer med de der lidt over 8.000 kr og begge dermed går i 0 ved betaling af skat og am bidrag

4 ja hvis alt er betalt er der 0 i skyldige kreditorer - men så må der jo være andre fejl og bank næppe stemme

Hvis du yder bogføringsservice (husk du skal være reg i hvidvask register til det) og er usikker på de ting, så lad den gå videre til en der kan få hoved og hale på tingene

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hørning
Tilmeldt 16. Sep 18
Indlæg ialt: 22
Fra  L. G. BOGFØRINGSSERVICE Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Tak for hurtigt svar.

Jeg tror der er tale om fejlbogføring. Hun bruger Biszyz, som er et kassesystem, hvor bogføringsdelen ikke er særlig god, og der er ingen hjælp at hente hos dem.

Jeg er opmærksom på hvidvask og sender den selvfølgelig videre hvis nogen der kan dette. Jeg har sagt at jeg ikke kan hjælpe med årsafslutningen, da jeg er jeg fortsat grøn i.

MvH

Lene G.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)