Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mellemmandsservice - Holder konceptet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Går lidt og rumsterer med tanken om en mellemmandsservice, som kan sikre køber bedre ved handel via sider som DBA, Trendsales, Gul og Gratis m.fl.

Processen vil være som følger:

  1. Køber / Sælger opretter en handel via vores portal
  2. Køber overfører den aftalte salgspris til os + pris for fragt, samt gebyr til os for servicen
  3. Vi sender sælger en fragtlabel
  4. Sælger sender os varen
  5. Vi pakker varen ud, dokumenterer indholdet med billeder
  6. Køber godkender billederne
  7. Vi frigiver hhv. vare og penge til køber og sælger.

Det vil selvsagt medføre en ekstra omkostning samt 1-2 dages forsinkelse, og målgruppen vil kun være handler på minimum 2000 kroner tænker jeg.
Men køber kan handle mere sikkert, og er fri for kun at kunne handle, hvor der kræves personligt fremmøde.

Tanken opstod, fordi jeg selv før ikke har gennemført en handel af den grund, at ingen ville gå først. Samtidig læste jeg lige en artikel om folk der blev snydt af sælgere, hvor varen aldrig dukkede op, og så ser jeg ofte at folk på hardwareonline.dk insisterer på kun at handle ved personligt fremmøde, hvilket i den grad begrænser, det geografiske område man kan sælge til.

Er det helt månen?, eller nogen der ved om det er afprøvet?



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Princippet bruges jo en del steder - som f.eks chrono24.com osv - ved at det site står inde for varen og først frigiver penge når kunden selv modtager den korrekt vare, og gør kunden ikke det, dokumenteres dette for Chrono24 og man får penge retur ved at returnere uret. Der er ikke tale om, at varen går rundt om chrono24 - sælger anmelder sig og godkende betingelsen, at pengene er låst indtil kunden har godkendt uret. 
Er der diskussion om hvorvidt urets stand osv er helt som lovet, går chrono24 ind og hjælper, men generelt vil man som kunde, kunne returnere til sælger hvis man kan vise, der er noget faktuelt galt beskrevet. (brugte ure generelt)

Lidt samme sker jo ved bruge at paypal, hvor pengene til sælger er låst indtil levering + en god tid hvor kunden kan protestere, og paypal fungerer som kundebeskyttelse

bare lidt tanker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Lidt samme sker jo ved bruge at paypal, hvor pengene til sælger er låst indtil levering + en god tid hvor kunden kan protestere, og paypal fungerer som kundebeskyttelse


Tak for inputs John

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)