Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udfordringer med momsfrit køb i Tyskland leasingbiler

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer 

Sidder i skrivende stund med lidt udfordringer/frustrationer over nogen EU 'momsreguleringer', der umiddelbart kan gøre det svært at handle med tyske virksomheder. 

Jeg driver til dagligt et finansielt leasingselskab og importerer løbende biler hjem fra Tyskland. I denne forbindelse er jeg stødt ind i forhandlere, som ikke vil sælge til os, da de angiveligt risikerer at modtage efterkrav på ikke-betalt moms fra den udenlandske virksomhed de sælger til. Dette er til trods for at en tysk forhandler altid modtager den fulde nettopris på bilen og først efter at have fået dokumentation på indregistreringen i det pågældende land, vil refundere momsbeløbet. 

Nogen af jer der har erfaringer med lignende eller endnu bedre, hvordan man kan afhjælpe denne udfordring? 

På forhånd tak! Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Just a thought. Could it be possible that they invoiced with VAT but - on seeing the correct registration, credited that invoice and sent a new without VAT

If the registration is proof of 1 the can being exported out of Germany - and for the VAT - then that might be a possibility

They probably would also want the deal to be made anyway?

br John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)