Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre penge fra APS til VSO

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest, kan du på cvr.dk slå alle godkendte (registreret og statsautoriseret revisor) op ved at søge på deres navn og i kategorien til højre "tilknytning" vælge den linje hvor der står "Register over godkendte revisorer og revisionsvirksomheder". Hvis ikke personen kommer frem her er de ikke godkendt revisor og har derfor ikke nødvendigvis tegnet en ansvarsforsikring, som er lovpligtig for de godkendte revisorer ! Som eksempel kan du søge på mig Christian Engelbrecht Friis og finde min registrering og mit mne nr. som er mne44180 (revisors personnummer - som fremgår af de regnskaber som de underskriver).

Vælger du en ikke godkendt "revisor" som din skatterådgiver, ville jeg personligt spørge ind til netop forsikringsforhold og evt. se en kopi af policen så du ved hvordan du er sikret ved fejlagtig rådgivning. Samtidig ville jeg aldrig bruge en som ikke er anerkendt rådigver, som fx. Bent Zimermann der tidligere huserede herinde, men vist kun er at finde i div. facebook grupper.

Som det er angivet ovenfor kan du på ingen måde bare flytte midler ud af et selskab. Dette kan kun ske ved fakturering af en reel ydelse, løn eller udbytte ! Et lån i denne situation ville være at sidestille med et ulovligt kapitalejerlån og derfor klart NO GO! (der er i øvrigt netop kommet indberetningspligt for hvidvask, ved konstatering af ulovlige kapitalejerlån !!!!! uanset hvilken ydelse revisor leverer). Du vil derfor alligevel være nød til at hæve pengene som løn eller udbytte og derved er der simpelthen intet sparet! Omvendt vil pengene herefter indskydes i VSO'en på mellemregningskontoen og evt. skattepligtig gevinst skal så beskattes løbende i VSO'en.

Herudover skal det naturligvis som Jesper_NL beskriver sikres at der reelt er en VSO ved en fornøden erhvervsmæssig aktivitet, ellers vil VSO'en reelt skulle ophæves og evt. uhævede opsparede overskud komme til beskatning! Investering i ETF og anden investering i sig selv er ikke tilstrækkeligt til opretholdelse af VSO.

I forhold til ETF - er det tilladt at investere i via en VSO ligesom visse investeringsforeninger. Jeg mener blot man skal observere på den individuelle ETF på samme vis som med investeringsforeninger. PwC har i hvertfald skrevet lidt om det ifb. lov ændringen for 1 år siden: https://www.pwc.dk/da/artikler/2019/01/nye-skatteregler-giver-muligheder-for-investeringsforeninger-og-.html

p.s. det der med fakturering imellem vso og selskab uden moms indikerer klart, at vedkommendes rådgivning nok skal tages op til overvejelse !

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for meget gennemgående svar. Jeg kan finde ham på cvr. Men kan ikke se noget omkring statsautoriseret. Vil det stå direkte på enheden?

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Slå mit navn op som angivet ovenfor, så vil du se hvordan det ser ud korrekt.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Samtidig ville jeg aldrig bruge en som er anerkendt rådigver, som fx. Bent Zimermann der tidligere huserede herinde, men vist kun er at finde i div. facebook grupper.

Bent finder du her - og helt enig i at turde anbefale Bent http://skattekonsulenterne.dk/om/ 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Cef:
Samtidig ville jeg aldrig bruge en som er anerkendt rådigver, som fx. Bent Zimermann der tidligere huserede herinde, men vist kun er at finde i div. facebook grupper.

Bent finder du her - og helt enig i at turde anbefale Bent http://skattekonsulenterne.dk/om/ 

vh John Hannover

jeg skal vist lige rette så det står korrekt som jeg mente det: ville aldrig bruge en som jeg ikke vidste var en anerkendt rådgiver. Bent ville jeg gerne turde bruge og anbefale. Anbefalede ham bl.a. til min far da han havde en skattesag omkring rette indkomstmodtager, som skat frafaldt sagen på.

Statsautoriseret revisor - København

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)