Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre penge fra APS til VSO

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Han har haft en lignende sag med en anden kunde, men der var problemet at der indgik moms. Men der blev ikke nævnt noget om konstruktionen. Han fortalte at hans største bekymring ville være at regeringen har fokus på VSO generelt, og de med tilbage virkende kræft ville kunne gøre hvad som helst. F.eks. de 2% de ligger oven i som straf. Det kunne ligeså godt blive 20%. Jeg er som sagt ikke ekspert i det her, så lytter til alle de input jeg får fra jer og ham. Jeg har forsøgt at snakke med skat, men det tydeligt at de kan de mennesker man får fat i kan slet ikke overskue spørgsmålet. Jeg ved der er rigtig mange konsulenter der bruger denne ordning. Det var fra en konslunet konference jeg blev præsenteret for dette setup. 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når du siger maskeret udbytte hvad mener du med det? Der er vel som sådan ikke noget udbytte i selve overførsel?

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det vel ikke meget anderldes end at flytte til et holding?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:

Det vel ikke meget anderldes end at flytte til et holding?

Aman da - godnat

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:

Han er uddannet Cand merc Aud. Hvad det helt præcist betyder om han er autoriseret ved jeg ikke. 

Grunden til jeg spørger er af hensyn til hvem der skal dække ved "forkert" rådgivning. En godkendt revisor (statsaut eller registreret) har med sikkerhed en forsikring, det har alle andre ikke nødvendigvis.

Med de beløb du snakker om, kan konsekvenserne af "forkert" rådgivning være ret omfattende - så det er mere i det lys jeg spørger.

Microsoft Konsulent:

Jeg har omkring 1.5 million i overskud. Af dette skal jeg i begge tilfælde betale selskabs skat på 22% selskabsskat. Om 10 år skal jeg i et APS betale fuld indkomst skat af de resterende penge. I et VSO kan jeg modregne de 22% i den indkomst skat jeg ellers skulle have betalt. Det vil sige hvis jeg skulle have betalt 42% skat bliver jeg modregnet og betaler kun 20% skat. Hvordan kan dette ikke være en fordel forstår jeg simpelthen ikke? 

Jeg kan kun tilbyde det regneeksempel jeg kom med sidste gang. Og det har ikke ændret sig - Jeg kan desværre heller ikke forklare det anderledes, men min påstand er stadig, at det kan ikke betale sig - forskellene mellem VSO og ApS er for små til at spekulation/flytning af overskud kan svare sig.

Microsoft Konsulent:

Man må god investere i nogle ETF typer i VSO, er du sikker på dette er korrekt? Har læst flere steder at det må man godt? Hvis man har ETF i en VSO vil der altid være aktivitet i form af renter.

Der er "måske" en lille gruppe af investeringsbeviser der må indgå - men det grundliggende problem er, at de ikke må være passive. 

Man må ganske enkelt ikke have en VSO med udelukkende passive investeringer, det kræver erhvervsmæssig aktivitet at holde en VSO i "live" - den vurdering skal laves hvert år, så til pensionsformål skal du finde erhvervsmæssig aktivitet ud over de passive investeringer. Denne risiko går jeg stærkt ud fra din revisor har fortalt dig, da den er meget væsentlig.

Og det er netop risikoen for at du slet ikke må bruge VSO-ordningen jeg kraftigt vil fraråde den til brug af VSO til en pensionsopsparing. Dem der gør det, har typisk foretaget investeringer i fast ejendom som de selv i et eller andet omfang administrerer. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:

Han har haft en lignende sag med en anden kunde, men der var problemet at der indgik moms. Men der blev ikke nævnt noget om konstruktionen. Han fortalte at hans største bekymring ville være at regeringen har fokus på VSO generelt, og de med tilbage virkende kræft ville kunne gøre hvad som helst. F.eks. de 2% de ligger oven i som straf. Det kunne ligeså godt blive 20%. 

Man laver meget sjældent lovgivning i DK med tilbagevirkende kraft. I skattemæssigt henseende er det i praksis nærmest kun selskabstømmersagerne som er ramt.

I øvrigt har regeringen ikke særligt fokus på VSO, der er heller ikke nogen signaler om der skulle komme fokus herpå. Hele pointen med VSO er, at den skal tjene som alternativ til det at have et kapitalselskab (ex Aps), så jeg kan slet ikke følge den bekymring.

Dem som i DK skal bekymre sig om skat, er dem som leder efter metoder at omgå skattesystemet.

Microsoft Konsulent:

Jeg har forsøgt at snakke med skat, men det tydeligt at de kan de mennesker man får fat i kan slet ikke overskue spørgsmålet. 

Det er heller i Skat's opgave! Skat's funktion er ikke rådgivning, det er at sikre, at dine valg bliver behandlet skattemæssigt korrekt.

Du skal selv træffe valgene. 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, jeg må tilbage til tegnebrættet, og så følge op på alt input. I skal begge have mange tak.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

fra drift til holding sker med beskattede midler fra drift og som udbytte - og kan slet ikke sammenlignes med at fakturere drift fra personlig virksomhed for at 0 stille resultat

Du kan da godt se, om din revisor kan formulere klart JA/NEJ spørgsmål til bindende svar i skat - i stil med - Kan skat bekræfte det vil være i orden at personlig virksomhed ejet af MK fakturerer ApS et beløb årligt for xxx (og så må han jo afgøre hvad han vil skrive ærligt - mest sikkert i forhold til senere sag er vel - med henblik på nulstilling af resultat i ApS og opsparing i VSO

Får du så ja fra skat er den jo god

Ellers kan revisor vel give skriftlig garanti for fuld dækning, hvis den foreslåede ordning skulle give højere skat, end hvis pengene var blevet i ApS - Vil revisor konkret det - er det jo en del af vejen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 16
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, det giver mening. I første omgang vil forsøge at skabe forståelses for Jesper's pointe. At der ingen værdi er i det. Ingen grund til at lave en enhed hvis der ikke er nogen reel værdi.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Microsoft Konsulent:

Jeps, det giver mening. I første omgang vil forsøge at skabe forståelses for Jesper's pointe. At der ingen værdi er i det. Ingen grund til at lave en enhed hvis der ikke er nogen reel værdi.

enig - tror ikke der er værdi nok til risiko for manglende armslængde faktura og - kravet om erhvervsmæssig aktivitet. Den med Rate eller livrente - som skyder skat bort og giver en vis ekstra præmie idag - mod at få pengene fra 3 år før din folkepensionsalder - i rater til under topskat - var ikke interessant?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)