Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drift af datterselskab i udlandet

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Fra  Arrow Architects Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

(Dette er ikke et indlæg om skatteunddragelse, optimering fiduser eller andet.) 

Jeg ejer et successfuldt arkitektfirma der arbejder 100% internationalt og er igang med at oprette et datterselskab i Irland for at løse projekter i Dublin. Jeg har nogle af mine ansatte der flytter til Dublin for at løse opgaverne lokalt.

I forbindelse med det søger jeg nogle der har reel erfaring med forhold omkring skat, løn drift mellem et dansk APS og et datterselskab i udlandet som jeg kunne spare med ? 

Mvh

Ulrik

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

De store revisionsfirmaer og Udenrighsministeriet udgiver/udgav landeprofiler som specielt fra revisionsfirmaerne giver rigtig megen information. 

Du bør tage en snak med den danske ambassade i Dublin. De gode medarbejdere i UM er guld værd, men der er ikke gode snapse alle steder. 

Nogle af de ting som du skal sikre at have styr på er transfer pricing. Jeg ved at en af de helt store Farma konsulenter måtte stoppe med at udsende danskere til Schweiz fordi Skat insisterede på skattemæssig transfer pricing der var på over 100% af hvad man fakturerede kunden.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)