Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er bindestreg i domænenavn et problem for SEO?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære SEO Aminoer

Jeg er ved at kigge på et domænenavn til et nyt website. Jeg kan få et navn der passer kanon godt til formået, men det indebære at have to bindestreger i domænenavnet. Er det et problem i forbindelse med SEO, at man har så mange bindestreger i sit domæne? Fordelen er at jeg kan vælge et domænenavn på tre ord som er super relevante på Google. Men jeg er i tvivl om Google vil straffe hvis man opretter "mit-perfekte-domænenavn.com" (blot et eksempel for at understrege min pointeSmile )

Er der nogen der kan kaste lys over det?

4/1-JDR "Follow me i'm the infantry"

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen vil argumentere for at det er bedre uden men min personlige erfaring er at det ikke spiller nogen særlig stor rolle. Ofte vil brugere kunne afkode dine ord bedre med bindestreger end uden.

jeg har selv i efteråret lavet have-bruser.dk og det ligger allerede og rangerer godt på de vigtige søgeord som denne side er lavet til (domænet uden bindestreg ér optaget).

Jeg har også lavet gulv-til-telt.dk som et mikro site til min teltforretning og det lever også et ok liv (kunne nok godt blive bedre men er ikke utilfreds med resultatet)(domænet uden bindestreg ér optaget).

Mit råd er at du bør prøve det af og se om ikke det kommer til at spille meget godt for dig.

Tilmeldt 22. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian

Det har ikke lige noget med SEO at gøre, men husk at tjek den hjemmeside, du eventuelt kan blive forvekslet med. Det vil være kedeligt at blive forvekslet med et firma med ringere produkter eller services end dine - eller som måske har dårlige anmeldelser rundt omkring :-)

VH
Ditte
Fra Ishøj
Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 158
Fra  SN-Design Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Min erfaring er også at det ikke har den store seo betydning, da meget trafik alligevel kommer fra google, så hvis du sørger for nogle pæne sidetitler og meta-title og meta-decriptions så skal det nok klare sig godt, så længe indholdet er godt.

Og i øvrigt kan bindestreger gøre dit domæne mere brugervenligt.

Webdesigner der hjælper nystartede og mindre virksomheder med hjemmesider og online synlighed.

www.snwebdesign.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)