Jeg står i den situation, at min bror og jeg er ved at stifte et ApS, hvor vi får et advokathus til at stå for stiftelsesdokumenter, verificering af indskudskapital mm. Dog vil jeg selv efterfølgende moms- og import/eksport-registrere os, da det virker ret lige til, samt at advokathuset tager hhv. 499 og 199 ex. moms for det.
Mit spørgsmål er så følgende:
De udgifter vi har afholdt forud for stiftelsen (lidt materiel, udarbejdelse af logo hos et professionelt dansk bureau etc.), er det stadig muligt at udnytte momsfradrag for disse udgifter, når vi først registrerer os efter virksomheden er stiftet? Er lidt i tvivl, da virksomheden jo i perioden fra stiftelsen til jeg registrer har været moms-undtaget, hvorfor jeg måske ikke kan må udnytte fradraget fra udgifter i denne periode? Nogen, der ved hvordan det fungerer?
Og så er der ikke fradrag for udgifterne til advokat eller andet i forbindelse med selve stiftelsen - ikke fradrag for udgiften men sjovt nok for momsen som bogføres alene når det er stiftlsesomk
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER