Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret, brug af produkt billeder til webshop

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Har nogen spørgsmål omkring brug af billeder til produkter til ens webshop.
Hvis man skulle sælge et computerspil, må man så bruge billeder af spillet, uden tilladelse?
Vil der være nogen billeder, som spil udviklerne har stillet til rådighed, som man kunne benytte til ens produkt billed?
eller skal man i kontakt med spil udvikleren for at få tilladelse til at benytte billeder af spillet?


Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej du må aldrig bruge billeder, uden at du har fået tilladelse til dette, slet ikke når du har kommercielle interesser.

Om spilfirmaet har nogle billeder, er der ingen andre, end spilfirmaet, som kan svare på. Så du må kontakte dem.

Du må ikke bruge andre webshops billeder, heller ikke selvom det er et foto af computerspillet. Det vil krænke konkurrentens rettigheder.

Så vil du ikke selv ud i at tage fotos, skal du spørge om lov, før du begynder at anvende andres...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 02:08
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, men må man tag billeder af spillet ingame og bruge dem på samme måde? eller er der andre regler omkring dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ikke lige til at svare på. Hvis du spørger om du må tage billede af logo fra bil eller noget tøj, og bruge som logo der du sælger den type ting, så nej - så vil det billede snylte på deres logo. Jeg kan ikke overskue, om dine enkeltbilleder fra et spil (jeg ikke kender) kan omfatte noget beskyttet i en eller anden form, eller bare vil være som et billede af en helt brugt BMV som du jo gerne må bringe

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nikolajst:

okay, men må man tag billeder af spillet ingame og bruge dem på samme måde? eller er der andre regler omkring dette?

Som udgangspunkt skal du spørge om lov. Dog kan det muligvis gå under god citatskik.

Men du må gerne tage billeder af coveret eller produktet fysisk uden begrænsninger.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)