Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

METRO, til hvad?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer..

Eftersom jeg lige har startet virksomhed har jeg fået et pænt brev fra METRO Cash & Carry Danmark ApS (: Det ser meget godt ud.. men jeg er lidt i tvivl :p Meget simpelt spørgsmål:

Er det man køber hos Metro til personligt brug? Eller videresalg? Måske begge dele???? - Og hvad er frodelen ved at købe hos Metro? Er det uden moms eller hvad?

Ser frem til et hurtigt, simpelt svar =) hehe.. 

Mvh. Yngvi K.!

www.Streetline.dk

Dbh. Yngvi

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 15:06
Fra Give
Tilmeldt 29. Feb 08
Indlæg ialt: 34
Fra  cnh.dk Skrevet kl. 15:07

Du kan både købe til privat brug eller til virksomhedbrug eller videresalg, hvis du synes prisen tillader det.

Fordelen er nok at det kun er virksomheder der kan handle der, at du får faktura udstedt til virksomheden med moms angivelse og det hele.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 15:10

mange tak! Så fik jeg det på plads ;)

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Yngvi K.:

Er det man køber hos Metro til personligt brug? Eller videresalg? Måske begge dele???? - Og hvad er frodelen ved at købe hos Metro? Er det uden moms eller hvad?

Du skal have styr på, hvad der er henholdsvis pærer og æbler. Lige nu blander du alt sammen i dit spørgsmål.

Hvorvidt det er til videresalg eller ej, bestemmes ikke af hvor en ting købes. Det bestemmes af, om du kan få det til en pris, der giver mulighed for avance :)

Der er intet, der forhindre mig i at videresælge vare fra Netto - ligesom jeg kan købe ind i ethvert engrofirma og beholde tingene til eget brug.

Hvorvidt det er med eller uden moms, bestemmes heller ikke af hvor det købes*. Hvis du køber ind i Bilka, Metro, Netto, etc. kan du trække momsen fra, hvis det er til virksomhedsbrug. Hvis du køber ind til eget brug, har du ingen chance for at få momsen refunderet, selvom det er præcis de samme steder som du køber ind og præcis de samme vare, der ryger i kurven.

*Hvis du køber fra nogen, der ikke er momsregistreret (ex. på et lobbemarkede) kan du selvf.ikke trække den ikke-eksisterende moms fra, ligegyldig om det er til firmabrug eller ej.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:42

Mange tak! Det var en rigtigt dejligt svar.. Det er jeg glad for, nu har jeg det på plads. Mange tak!

Dbh. Yngvi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)