Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger lidt hjælp omkring økonomi.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle. Jeg er pt studerende på handels uddannelsen (online)
Jeg har længe gerne vil stifte en virksomhed. Plan og budget osv er lavet! dog mangler jeg svar angående kapital.
Har gennem årende snakket med nogle stykker der fortæller, at hvis jeg tror på min ide og banken gør det :) Så er det nemt nok, at jeg kan få grønt lyst til lån (omkring 40.000 kroner) Jeg er som nævnt studerende med en su indtægt 958 kroner (bor hjemme).
Har i nogle råd omkring hvis jeg går til banken? Passer det, at hvis en '' iværksætter'' vil stifte gæld for små penge? er muligheden, så for jeg kan tage et lån? Det er ligefør jeg vil kunne klare mig med omkring 25.000 alt efter hvad de vil låne mig til.
Hvad er jeres erfaringer?

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Terndk1:
Hej alle. Jeg er pt studerende på handels uddannelsen (online)
Jeg har længe gerne vil stifte en virksomhed. Plan og budget osv er lavet! dog mangler jeg svar angående kapital.
Har gennem årende snakket med nogle stykker der fortæller, at hvis jeg tror på min ide og banken gør det :) Så er det nemt nok, at jeg kan få grønt lyst til lån (omkring 40.000 kroner) Jeg er som nævnt studerende med en su indtægt 958 kroner (bor hjemme).
Har i nogle råd omkring hvis jeg går til banken? Passer det, at hvis en '' iværksætter'' vil stifte gæld for små penge? er muligheden, så for jeg kan tage et lån? Det er ligefør jeg vil kunne klare mig med omkring 25.000 alt efter hvad de vil låne mig til.
Hvad er jeres erfaringer?

Thomas

min erfaring siger, at banken ikke låner en SU studerende 40.000 kr til en ny virksomhed - næsten uanset hvor god den ide er. 
Hvorfor ikke tage SU lån? (eller starte i personlig virksomhed for ingen penge måske ved at starte langsomt)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen. Jeg er færdig med mit studie om små 3 måneder (glemte, at sige skrive det) Det kan du vel en taget have ret i, men står og skal importere nogle produkter det kræver penge op, af lommen. Jeg må bare vente så. Alle jeg har snakket med har ellers bare sagt hvis du ingen gæld har så kan du snild låne små 40.000 jeg kan sagtens nøjes med 20.000 kroner.
sågar folk på erhvervskolerne inden for økonomi og andet erhverv relateret har nævnt det bla lærerne?

Men tak for din kommentar, ganske fin blog du har dig og god uge. :)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Terndk1:
Alle jeg har snakket med har ellers bare sagt hvis du ingen gæld har så kan du snild låne små 40.000 jeg kan sagtens nøjes med 20.000 kroner.
det er jo lynhurtigt at spørge din bank - eller nogen af alle de som siger du snildt kan løne 20-40.000 kr til ny virksomhed kan jo sige hvem du lige ringer til og får det på plads - så ved du OM det var let eller ikke

god vind med det John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas, 

Vil give Thomas ret i at det kan være svært at overtale en bank til at give én et lån, når man er studerende. Men man kan altid spørge, så ved man om det er en mulighed eller ej. 

Hvis du går på en videregående uddannelse og har en innovativ idé, kan du søge Innovationsfondens Innofounder Graduate, der er et stipendium og tilskud. 

Hvis du har brug for en kritisk gennemgang af din plan, hjælper jeg gerne til, ellers kan du kontakte din kommunes erhvervsudviklingstilbud. 


Med venlig hilsen

Fra Brørup
Tilmeldt 4. Jan 20
Indlæg ialt: 28
Fra  Startup Consulting Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld, det er selvfølgelig John, jeg skal give ret i hans udtalelse :D

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Terndk1:
Jeg er som nævnt studerende med en su indtægt 958 kroner (bor hjemme).

Kan du ikke tage et SU-lån som hjemmeboende? Så er det vel sparet op på ca. et år, og med en rigtig billig rente.

Tilmeldt 5. Dec 19
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror at mange banker hører rigtig mange "gode idéer", men at der bare liiiiige mangler lidt penge for at det lykkedes - specielt da det i de senere år er blevet cool at være iværksætter. Hvis du her ikke har en indtægt, så tror jeg desværre, at det kan blive lidt op af bakke. Mit råd er, at du måske bør overveje om der er en mulighed for at du kan have tjent de første penge FØR du går til banken. Kan du vise at du kan tjene penge, så har du meget bedre forudsætninger for at få et lån :-)

Seneste projekt: Quicklån.nu

Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej igen. Det hele er løst jeg bruger bare min opspring. Jeg er snart færdig med min unddalsese alligevel, så det går nok. Nu mangler jeg bare nogle varer, men jeg har kigget på forskellige sider.
Jeg takker for dit input.
Tilmeldt 16. Jan 20
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Det hele er løst :) men jov det var ellers en fin ide.
Thomas
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)