Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan er det med huskøb, og delvis bruge det i erhverv?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig har jeg brug for revisor/anden professionel hjælp i sidste ende, men indtil da, bare for at få en nogenlunde idé om hvordan økonomien ville hænge sammen, håbede jeg der var nogen herinde der kunne være behjælpelig.

Hvordan er det med huskøb, og brug i erhverv? Jeg har prøvet google, men jeg endte mere forvirret end før.
Jeg vil gerne købe et hus på 192 kvm + 25 kvm udestue. Grundarealet er 740 kvm. Dele huset op med bolig i en del og starte en legestue i den anden.  

63 kvm + udestuen vil jeg gerne bruge til beboelse, de resterende 129 kvm til legestuen. Huset er delt op, så det ikke er nødvendigt, at gå gennem bolig, for at komme til erhverv og omvendt. Begge dele er udstyret med toilet, køkken og egen indgang. Legestuen vil normalt være lukket og ikke i brug uden for åbningstiden, men jeg altså kun menneske, og spørger min lille datter om hun må komme ind og lege derinde, vil jeg åbenlyst ikke kunne sige nej. Rummene vil dog kun være brugbare til dette formål, og vil bliver ikke benyttet privat ellers.
Og hvordan med udearealet? Haven tænker jeg bliver brugt ligeligt til privat/legestue, mens parkeringspladsen (som jeg ikke har kvm på, men er forholdsvis stor. Der kan være 4 biler) udelukkende vil blive brugt til legestuen (Jeg har ikke kørekort, og ingen planer om at tage det i nær fremtid, så en parkeringsplads er fuldstændig ubrugelig for mig)

Jeg er meget usikker med økonomien i sådan en situation, er der nogen der kan hjælpe mig? Evt. henvise til link hvor de vitterlig skærer det ud i pap 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ejer - så vil du ikke bare kunne få fradrag for m2 eller leje ud til dig selv, da det giver fuld beskatning (som kapitalindkomst som jeg husker det) uden fradrag
Du vil - forudsat skat anerkender, at du ikke på nogen måde kan bruge de m2 af huset privat, og intet privat har der - kunne få fradrag for ejendommens skatter i % forhold til m2 - forudsat det er ligeværdige m2 og for forbrug-  her formentlig ved bimålere.


Du skal kunne forbyde din datter at komme der og lege-  ellers falder forudsætningen om rent ene og alene firma - og skat vil nok gætte, din datter kommer der, hvis du har hende hjemme i nogen af dagpleje timerne - her er du nødt til at kunne vise meget klart, at din datter ikke benytter rummene - og det kan være en hurdle.

Det er ejendommens skatter for det anvendte % af boligen - jeg tror ikke du får noget for at lade nogen parkere på den eksisterende parkeringsplads - uanset du ikke har bil

Var det alm dagpleje, ville jeg have troet, at der i prisen, som vel er delvist offentligt finansieret, var noget med, at man stillede rum til rådighed i pasningstiden, men jeg kan ikke noget om det emne og - legestue

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)