Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til udgivelse af min egen bog

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Aug 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej der ude, nogen der ved eller kender billige forlag, der kan udgive min bog? Findes der gratis steder at få sin bog udgivet. Hvad priser skal man regne med hvis det er elektronisk og hvad koster det med fysisk bog at få ud givet.? Håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd og rigtig god dag.  Mvh sc1990

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Saxo publish - to muligheder: E-bog koster noget med under 400 kr  Print on Demand = trykkes ved salg kunde for kunde - omkring 1000 kr inkl prøvetryk og eksemplarer til pligtaflevering til bibliotekscentralen - Tror BOD har samme mulighed

Du skal selv promovere bøgerne, eller bliver de generelt ikke solgt, de kommer ikke bare ud i boghandlen osv

Skal du udgives og i boghandlen uden garanteret salg, skal du finde et forlag der vil læse dit manuskript og tage stilling til om udgivelse giver mening for dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. May 18
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an paa hver meget af arbejdet du laver selv. Men hvis du har et helt faerdigtskrevet manuskrift i word eller som ren tekst, saa kan du bruger vores platform https://spintype.com, hvor du for 500 kroner kan få din bog udgivet og sat til salg på vores website. Bogen kan så købes på spintype.com. Vi tager så 15% af salgs prisen og du får de 85%. Af de 85% skal du så betale for print af bogen.

Vi bruger "Print on demand" hvilket vil sige at bogen først bliver trykt når den bliver solgt. For en A5 bog på 250 sider koster det ca 30 kroner per bog, som tages fra dit overskud.

Så hvis din bog foreksempel har en udsalgs pris på 200 kroner inklusiv moms, så er der 160 kroner tilbage efter momsen er betalt. Deraf tager vi 15% (24 kroner) og så går der 30 kroner til tryk, og du ender med 104 kroner per solgt bog.

Men så kommer spørgsmålet om grafisk opsæting af bogen til tryk. Hvis det primært er en tekst bog uden billeder du vil udgive kan du
skrive bogen direkte i vores editer. Eller du kan skrive den i word og så importere den i vores system. Så producere vi automatisk
en pdf fil til print.

Så er der forsiden. Den er lidt kompliceret at lave selv fordi vi skal have den som pdf, og det er en enkelt fil som skal være
både forside, bogryk og bagside. Så her vil vi anbefale at du bruger en professionel grafiker. Vores faste grafiker tager 5000
for en forside, men hvis det skal være billigere kan du sikkert kontakte en studerende på en grafisk uddanelse og få det billigere.
Husk det ofte er omslaget der sælger en bog, så det er ikke altid smart at spare her.

Og så er der korrektur læsning.
Det er det allervigtiste punkt. Folk tror de kan gøre det selv, men med over 10 års i bog branchen kan vi med god samvitighed
sige at det kan de ikke.

Det er absolut vigtigt at få læst korrektur på sin bog af en ekstern person. Det koster ca 3000-6000 alt efter bogens størelse og kvalitet, og selv hvis du har et meget begrænset budget er dette stedet du ikke bør spare.  

For et eksempel paa hvad der er lavet med vores platform kan du besoege siden: https://spintype.com/collection/26 - de boeger er noget af det vi har produceret paa vores platform.

Hvis du har et faerdigt manuskrift er du eventuelt velkommen til at sende det direkte til service@spintype.com saa kan vi lave
en proeve opsaetning for dig gratis.

Udover den trykte bog, laver vi samtidig en epub og pdf fil, som også kan købes paa vores website.

Tilmeldt 7. Aug 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for de gode råd. Det vil jeg tage højte for og tage med videre i forløbet. Men ved godt der skal en del arbejde til fra min side af og den del er jeg helt klar til.😊 mvh 

Tilmeldt 7. Aug 19
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogen kommer helt færdig,  så den kun udgivelse af den, som jeg søger hjælp til, men  pengene er få. Dem er skrevet og det grafiske er klaret når det er. Er færdige inde for de næste 2 til 3 måneders tid. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)