Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække moms fra GLS fragt?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære alle.

Opstart af virksomhed virker så mange spændende spørgsmål.

Jeg har fået et tilbud fra GLS på levering af pakker på 37 kr pr pakke.

spørgsmål er i 2 .

1.
Hvis jeg har regnet fragt prisen i min salgspris (fri fragt). Kan jeg så modregne de 9,25 kr moms når jeg køber label ved GLS.

2.
Hvis jeg ikke har regnet fragt prisen med i min salgs pris. f.eks trøje koster 150 kr + 37 kr i fragt. Kan jeg så modregne de 9,25 kr moms når jeg køber label ved GLS.

Hvis ja, så er kunden pris for fragt vel egentlig kun 37- 9,25 kr = 27,75 kr. fordi det er jeg kommer til at betale ?

Vh.

Lasse.
Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

LasseSBek:
Kære alle.


Jeg har fået et tilbud fra GLS på levering af pakker på 37 kr pr pakke.

spørgsmål er i 2 .

1.
Hvis jeg har regnet fragt prisen i min salgspris (fri fragt). Kan jeg så modregne de 9,25 kr moms når jeg køber label ved GLS.

2.
Hvis jeg ikke har regnet fragt prisen med i min salgs pris. f.eks trøje koster 150 kr + 37 kr i fragt. Kan jeg så modregne de 9,25 kr moms når jeg køber label ved GLS.

Ja til begge to.

Du har fradrag i købsmomsen for indkøb af (momsbelagt) fragt uanset om du sælger vare inkl fragt eller vare og fragt separat. 

LasseSBek:


Hvis ja, så er kunden pris for fragt vel egentlig kun 37- 9,25 kr = 27,75 kr. fordi det er jeg kommer til at betale ?

Sådan kan man ikke stille det op.

For det første skal du tænke på dit eget salg. Hvis du køber til 37 kr. inkl moms og sælger til samme beløb, så går fragt-regnestykket i 0 for dig.

Hvad din kunde reelt kommer til at betale afhænger af din kundes momssituation; er din kunde ganske almindelig privat person, har vedkommende ikke fradrag for momsen og kommer til at hænge på hele udgiften (ligesom for den vare du i øvrigt sælger). Hvis din kunde er momsregistreret, så betaler han jo i første omgang hele beløbet til dig og om din kunde så senere hen har fradrag i sin købsmoms afhænger helt af hvad han skal bruge varen til. 

 

Med andre ord; tænk på din egen moms og ikke din kundes (den kan du alligevel ikke gøre noget ved).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

LasseSBek:
Kære alle.

Opstart af virksomhed virker så mange spændende spørgsmål.

Jeg har fået et tilbud fra GLS på levering af pakker på 37 kr pr pakke.

spørgsmål er i 2 .

1.
Hvis jeg har regnet fragt prisen i min salgspris (fri fragt). Kan jeg så modregne de 9,25 kr moms når jeg køber label ved GLS.

2.
Hvis jeg ikke har regnet fragt prisen med i min salgs pris. f.eks trøje koster 150 kr + 37 kr i fragt. Kan jeg så modregne de 9,25 kr moms når jeg køber label ved GLS.

Hvis ja, så er kunden pris for fragt vel egentlig kun 37- 9,25 kr = 27,75 kr. fordi det er jeg kommer til at betale ?

Vh.

Lasse.

1 ja - du har fradrag for al moms som fremgår af faktura fra momsregistreret dansk virksomhed.

2 - du skal jo lægge moms på alt til din kunde. Varen - og din fragt skal begge have moms på - så fragten isoleret koster til din kunde med moms 37 kroner

Alt du fakturerer din kunde skal du lægge moms på - (hvis kunden er momsreg får kunden momsen retur ellers ikke)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)