Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg videre hvis SKAT lukker mit cvr nummer?

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 17:32
Hvor mange stjerner giver du? :
When you walk through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark
At the end of a storm
There's a golden sky
And the sweet silver song of a lark
Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Albert van Harten:

When you walk through a storm
Hold your head up high
And don't be afraid of the dark
At the end of a storm
There's a golden sky
And the sweet silver song of a lark

Hvis det fandtes en "like"knap havde jeg brugt denne Yes

I det hele taget syntes jeg folk er søde herinde, har også fået et par tilkendegivelser via privatbesked, det varmer.. Ved jo godt jeg er et fjols og har "glemt" at betale til "fælleskassen" -det bøder jeg for nu.. Tak til alle Skype-Smile

Fra Eidsvoll
Tilmeldt 13. Jun 12
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske lidt på siden, men som en bekendt af mig en gang så træffende sagde det;

"Hvis du skylder Skat 100.000 kroner, så har du et problem. Skylder du dem en million, så har de (Skat) et problem ..."

Håber det løser sig for dig :)

Mvh Dan

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville sørge for at få fat i en rådgiver som har erfaring med netop den situation du står i.

Jeg har en ven som var igennem præcis samme mølle med ca. samme gældstørrelse i en enkeltmandsvirksomhed for et år siden.

Hvis du skylder 1 mio. til skat og ikke kan betale dem, så vil de sandsynligvis erklære dig konkurs.
De er blevet sygt hårde de seneste år efter al den snak om at de ikke kan inddrive gæld.
Mit indtryk er at de i langt mindre grad bruger sund fornuft og ser på om du med en kørende virksomhed vil kunne tjene flere penge ind til tilbagebetaling. Det ser bedre ud i deres system, at de får lukket sagen, end at de laver en afbetalingsaftale - særligt hvis du har haft skattegæld før.

Det betyder jo at hvad du måtte eje, inklusive din virksomheds driftsmidler (hvis der er nogen), indgår i boet og bliver solgt af kurator. Det ville undre mig hvis ikke bilen ryger også.

Du kan måske have fordel af at erklære dig selv konkurs og selv styre processen, i stedet for at lade skat stå for det.
Det kan måske også mindske risikoen for at du får konkurskarantæne, så du vil kunne drive virksomhed selv efter din konkurs.

Du bør også se på mulighederne for om du kan sælge din virksomhed (altså goodwill, driftsmidler og kundedatabase) og få nok ud af det til at holde dem fra døren med en afbetalingsaftale. Hvis nutidsværdien af dine kunders fremtidige ordrer er i størrelsesordenen hvor nogen kunne betale en halv mio. for dem, så er det en mulighed. Hvis du kan dokumentere hvor meget du tjener, så kunne der godt være nogen som er interesseret i at overtage den for ½ mio, hvis du tilbyder at lade dig ansætte til lav løn i en periode.

Hvis du ikke kan sælge din virsksomhed for at undgå konkursen, og du får konkurskarantøne, kan du arbejde på at få en ven/bekendt til at oprette et ApS og så lade dem byde på virksomhedens aktiver i konkursboet, så de bagefter kan ansætte dig i selskabet, hvor du så kan drive din virksomhed videre som ansat, indtil du kan købe ApS'et tilbage.

Der er mange forskelle veje, men jeg ville i hvert fald gå proaktivt til opgaven med en rådgiver som ved præcis hvad der kommer til at ske.

Held og lykke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:
Du kan måske have fordel af at erklære dig selv konkurs og selv styre processen, i stedet for at lade skat stå for det.
Det kan måske også mindske risikoen for at du får konkurskarantæne, så du vil kunne drive virksomhed selv efter din konkurs.

Hvad er det så man selv kan styrer ved dette? Ved den løsning skal der stilles sikkerhed for 40.000 kr til behandling af konkursen. Her vil pengene kunne bruges bedre på nedbringelse af gæld.

Du kan ikke få konkurskarantæne i forhold til et personligt firma. Det er kun i forhold til selskaber med begrænset hæftelse der kan gives konkurskarantæne.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Trådstarter nævner flere gange, at virksomheden er velkørende og ordrebogen fuld. Det sidste kan måske godt passe, men jeg har svært ved at finde en grimasse for, at det skulle være en velkørende virksomhed, når der netop ikke betales Skat og moms.

Hvis man undlader at betale skat og moms, så vil faktisk alle virksomheder være særdeles velkørende, men det lyder da til, at der er et dundrende underskud, hvis der er akkumuleret et stort minus på skatte- og momskonti.

Når det er sagt, så håber jeg da, at det løser sig, for ingen har glæde af en konkurs - hverken Skat, samfundet eller trådstarter.

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Flemming:

Når det er sagt, så håber jeg da, at det løser sig, for ingen har glæde af en konkurs - hverken Skat, samfundet eller trådstarter.

Nej, win/win er ikke noget der står i ordbogen hos mange mennesker. Og de, der har "win/win" i ordbogen, tror ofte at det er det samme som "to fluer med ét smæk".

Tilmeldt 27. Feb 18
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Er nødt til at tænke på "worst case scenario" 

Har en leasingbil som er leaset i mit cvr-nummer. Jeg er bruger, leasingfirmaet ejer bilen. Hvad kan SKAT gøre i den situation? 

Får leasingfirmaet overhovedet besked om at mit cvr er lukket? Er de ligeglade bare de får deres penge hver måned?

Antager ikke at SKAT kan sælge bilen idet jeg ikke er ejer, bilen er nødvendig for at jeg kan arbejde videre, evt. som lønmodtager og hvis jeg skal have mulighed for tilbagebetaling af min gæld.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

1) Blandt andet kan man påvirke hvem der bliver kurator. Det kan have betydning både for hvordan konkursen forløber, men ikke mindst hvor hurtigt det kan ske, hvis man kan sikre at kurator er en som har tid i kalenderen og er en man kan kommunikere godt med.

2) Jeg vil gå ud fra at trådstarter efter to gange med opbygget skattegæld og en enkelt konkurs har lært lektien og starter et selskab næste gang han skal drive virkomhed, for at minimere den personlige risisko. Og her vil det være ærgerligt med konkurskarantæne, hvis den bedste løsning er at han kører virksomheden videre efter konkursen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Fredtoft:
Blandt andet kan man påvirke hvem der bliver kurator

Det har man ingen indflydelse på. Skifteretten udpeger og er kreditorerne ikke tilfredse så kan de vælge en anden. Synes du virkelig at dette er en fordel som er 40000 kr værd?

Kim Fredtoft:
konkurskarantæne

Det kræver stadigvæk først at han går ned med et selskab for at blive idømt dette. Mere nærværende problemstilling er nok mere SKATs mulighed for at stille krav om sikkerhedsstillelse fremover. Det kan blive den største shuttle for at komme videre.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)