Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsform for konsulent-ydelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle
Jeg er startet med at yde noget konsule nt ydelse i form at helbredsundersøgelser igennem en privat klinik (er læge af uddannelse). Aflønningen er pr udført undersøgelse.
Jeg har overvejet om det kan svare sig at oprette et firma (PMV/Enkeltmandsvirkomhed) eller blot køre det som konsulent honorarer. Jeg regner ikke med at komme over 50.000 kr årligt lige aktuelt da det er en bibeskæftigelse,
Som jeg ser det er fordelen ved oprettelse af firma at jeg kan trække udgifter ifm arbejdet fra.
Regnskabet er overkommeligt og kan jeg selv ordne for nu.

Der hvor jeg er lidt i tvivl er, at jeg aktuelt kun vil have arbejde for det éne firma, og som jeg har forstået det vil jeg firmaet ikke blive set som gyldigt hvis jeg kun har én kunde (vil blive anset som et egentligt ansættelsesforhold). Der vil med tiden måske komme andre kunder men aktuelt er der kun den ene.

Derfor: kan det svare sig at oprette et firma eller vil det blive underkendt når jeg aktuelt kun arbejdet for et firma som konsulent.

Mvh. Carl Johann
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Carl Johann Hansen:
kan det svare sig at oprette et firma eller vil det blive underkendt når jeg aktuelt kun arbejdet for et firma som konsulent.
ja det lyder som klar mulighed - https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html  Det lyder klart som noget der enten skal lønindberettes eller som minimum indberettes som honorar på dit CPR. Du har fradrag for de direkte faktiske udgifter ved honorar også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)