Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon - Blocket fra at sælge i Tyskland grundet manglede VAT i Tyskland?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg sælger produkter på Amazon og det bedste marked for mig, er Tyskland som jeg lige er blevet blokeret fra, af en eller anden årsag jeg ikke forstår.

Jeg har fået denne besked: Your account has been blocked from selling on Amazon.de marketplace, using FBA services in Germany (including Pan-EU and CEE FBA programs) and from shipping orders to German based customers because your German Tax Certificate was not uploaded and verified by the deadline.
According to German VAT legislation, online marketplaces must obtain a German tax certificate from sellers:

* selling from locations in Germany
* selling to customers in Germany.

According to the Value Added Tax Act, item 5.) according to § 19 UStG, even small entrepreneurs must apply for a tax certificate to the responsible tax office (§ 22f para. 1 sentence 2 UStG), so that you can operate electronically on platforms/marketplaces (e.g.: Amazon.de).

Individuals who occasionally sell items are not exempted from this scheme.

However, sales partners are responsible for the settings and content posted. This also applies to compliance with all legal concerns.

It is up to the sales partners to verify that and to what extent you comply with your legal obligations regarding your listings and the information in your seller profile.
Amazon will not be responsible for incorrectly calculated orders based on the fact that the settings are out of date.
Sellers are solely responsible for ensuring that their information and settings are at all times accurate and up-to-date.

Therefore, if you are unsure whether and to what extent you are fulfilling your tax obligations as a seller, we recommend that you consult a legal advisor or a legal advisor for a more detailed analysis.
You can reinstate your account by uploading a copy of your German Tax Certificate. After we receive your valid German Tax Certificate, our account teams will review and reinstate your selling privileges.

Once you received your Tax Certificate, upload it as soon as possible to Seller Central.
To upload your document:
https://sellercentral-europe.amazon.com/tax/consolidatedRegistrations?defaultAction=DE-BusinessReg-add

To apply for a tax certificate in Germany, you must be registered in Germany with a valid tax number. To apply for a tax certificate, please contact the German tax office responsible for you. Details of which German tax office you are responsible for can be found here:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/02/AmazonServices/Site/UK/Product/VATServicesbyAmazon/vat-services-by-amazon/German_Tax_Office_per_Country.pdf

For contact information of the various financial offices click here:
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/02/AmazonServices/Site/UK/Product/VATServicesbyAmazon/vat-services-by-amazon/Contact_Details_of_German_Tax_Offices.pdf

Please refer to the following link for an empty example that can be used as a reference:
https://m.media-amazon.com/images/G/03/B2B/DE_JSL_Tax_Certificate_Sample_vF._CB1198675309_.pdf

Please let us know how we did.

Hvorfor skal jeg søge om et Tysk MOMS nummer? Jeg sælger fra Danmark, med dansk moms, og sender blot til Tyskland.

Nogen der kan hjælpe?

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om du sender til amazon's tyske lager og de sender til slutkunden og i det tilfælde skal du have et tysk momsnummer. Det har Amazon også skrevet til dig flere gange i løbet af efteråret er jeg sikker på. Hvis du sender direkte til slutkunden fra Danmark så skal du ikke have tysk momsnummer.

Er det korrekt at du sælger som FBA ?

Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej, tak for svar!

Vi har ingen mails fået, udover denne efter lukningen. 

Vi sælger & sender direkte til kunden, vi bruger kun Amazon som marketplace - Alle labels bliver oprettet i shipmondo direkte ud fra kundens oplysninger, vi rundet aldrig Amazon. 

Vi er ikke oprettet som FBA :) 



Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Siden 1. januar 2019 har der været en stramning i den tyske lovgivning omkring hvilke informationer, som e-handelsplatforme skal indsamle om dere brugere.

Det svarer meget godt til de krav, som Amazon.de har stillet her. Det gælder også for udenlandske virksomheder og som jeg husker at have set det i hin tid, kan det betyde at man  skal have en bekræftelse fra de tyske skattemyndigheder om at man opfylder betingelserne for at være fritaget for moms.

Jeg så det omtalt i 2018 første gang. Det er iøvrigt en praksis som andre EU-lande har tænkt sig at indføre her i 2020.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål hertil: er reglerne ikke ændret nu, når vi har fået One Stop Shop?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)