Hej Jeg er ivrig hobby fotograf og har gjort lidt i at tage billeder til bryllupper og fester. Nu vil jeg gerne gøre lidt mere i det og tjene lidt penge på det. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg kommer i gang. Jeg forventer ikke at tjene mere end 20.000-50.000, så der er vel ingen grund til at blive momsregistreret? Jeg vil gerne have så lidt administration ved det som muligt, men vil også have mulighed for at afskrive fotoudstyr. Skal jeg først oprette et cvr.nr. eller er det ikke nødvendigt? Jeg er ved at købe nyt udstyr, men vil gerne have mulighed for at afskrive dette. Kan jeg godt gøre det selvom det er købt inden oprettelse af cvr.nr. eller er jeg nødt til at vente så? |
Perzk:Jeg er ivrig hobby fotograf og har gjort lidt i at tage billeder til bryllupper og fester. Nu vil jeg gerne gøre lidt mere i det og tjene lidt penge på det. Men jeg er i tvivl om hvordan jeg kommer i gang. Jeg forventer ikke at tjene mere end 20.000-50.000, så der er vel ingen grund til at blive momsregistreret?
Du behøves ikke at momsregistere dig, men vær opmærksom på at hvis du kommer op på de 50000, så skal du betale moms af dem!
Perzk:Jeg vil gerne have så lidt administration ved det som muligt, men vil også have mulighed for at afskrive fotoudstyr. Skal jeg først oprette et cvr.nr. eller er det ikke nødvendigt?
Jeg er ved at købe nyt udstyr, men vil gerne have mulighed for at afskrive dette. Kan jeg godt gøre det selvom det er købt inden oprettelse af cvr.nr. eller er jeg nødt til at vente så?
Du behøves ikke noget CVR nr, du kan lave et simpelt regnskab i et regneark med dine indtægter/udgifter, så har du også dokumentationen på plads