Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man sin ide?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får nemt ideér til alle mulige foretningsideér. Da jeg ikke selv måske har mulighed, tid eller lyst at prøve på at omsætte disse til realitet under jeg om det findes mulighet at sælge sin idé til en passende virksomhed? Nogen der har erfaring med dette og hvordan har I gået til værks med dette i såden fald? 

Taksam for alle inputs Smile

Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa :) 

Det kan være utrolig svært blot at sælge en ide, der er nød til at være gjort noget ben arbejde så man kan se hvad selve ideen går ud på, der er også den mulighed at sende din ide til opfind.nu og ellers har jeg også en platform som måske kan være behjælpelig :) 

Rigtig god dag 

Med venlig hilsen
Mathias 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ked af at måtte skuffe dig men ide'er er ofte ingenting værd. Ide'er er langt fra gemmenprøvet i forhold til produkt, marked og økonomi og derfor er der normalt ingen som giver penge for ide'er. Værdien af en ide ligger i at den er kommet fra ide til faktisk produkt så eksekvering er det som det hele handler om.

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Starta eget.

Jeg kender det godt! Idéerne strømmer ind, og man tænker: der må være mange som kunne bruge dem ;)

Det jeg dog altid har oplevet er, som de andre skriver, at idéen sjældent er meget værd.

Og derudover har jeg lidt problemer med at se hvordan det praktisk skulle kunne lade sig gøre:

Hvad kommer først, idéen eller pengene?
Jeg har svært ved at forestille mig at NOGEN vil tage penge op ad lommen, før de kender til idéen. Og hvis de hører idéen, er det svært at forestille sig, at de vil bruge penge på den efterfølgende? 
Så kan man naturligvis underskrive en NDA, hvor de ikke fører idéen ud I livet uden at betale dig. MEN hvad så hvis din idé omhandler brugen af Facebook? Så må personen/virksomheden ikke bruge Facebook. Det praktiske I denne model er nærmest umulig.

Bare lidt tanker herfra :)

Men hvis du gerne ville tjene penge på dine idéer, kunne du eventuelt oprette et community, hvor folk kan komme med deres Idéer. Her kunne nuværende eller kommende iværksættere gå ind og blive inspireret. Og over tid lade dem der ønsker det, betale et lille beløb, for at have adgang til alle dine og andres idéer :)
Kunne ikke lade være, selvom du godt sagde at du ikke ønsker at være iværksætter :)

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar!

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej Casper, tak for svar. Jeg vil gerne være iværsætter men den idé jeg har in mente, er ikke for mig att gennemføre :) Men godt input, jeg har dog allerede en idé til en virksomhed som jeg så småt begyndt at arbejde på. 


 



Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

En idé uden handling er kun en tanke, dem kan man ikke sælge. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
En idé uden handling er kun en tanke, dem kan man ikke sælge. 

Men en ide er en forudsætning for at have noget at sælge ;-)

Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 595
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

https://ing.dk/artikel/sadan-saelger-du-din-ide-127162

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har masser af erfaring med ikke at få held med at sælge en idé. Det skal nok lykkes mig, selvom jeg ikke kan sige at jeg har haft succes med det.

Men ... jeg bliver skarpere og skarpere på min idé. Hvor jeg for tre år siden kun så spørgsmålstegnene i folks øjne, når jeg fortalte om min idé, så fik jeg så sent som i dag en mail fra en potentiel investor: "Tak for præsentation og forklaring. En god sag og også en god idé. Jeg synes, den er for tidlig for mig, men skriv til mig, når du er længere."

Jeg hørte engang at det ikke gør noget at falde, hvis du bare kan rejse dig igen. Og at du skal falde 12 gange for at kunne rejse dig 13 gange.

Det, jeg har lært indtil videre, er at du ikke skal holde idéen for dig selv. Ud med budskabet, til alle der vil høre og der ikke vil høre det. Chancen at nogen kopierer din idé er meget lille, da der er en ting i din idé, som ingen kan kopiere: din gejst.

Albert van Harten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)