Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Lektiehjælp" til universitetsstuderende - god ide?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 20
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle Aminoer

Jeg går med en idé om at starte en virksomhed, der fokuserer på forskellige hjælpemuligheder til universitetsstuderende hvad angår pensum. Jeg læser selv på kandidaten i jura, og har derfor oplevet, hvordan det nogen gange blandt mig og mine medstuderende kan være svært at finde ud af, hvordan man skal gribe eksamener an. Derfor har jeg tænkt på at lave en hjemmeside, hvor man blandt andet kan få gode råd og vejledning fra folk i den praktiske advokatbranche ift. hvordan man præsenterer sig selv til en eksamen. Der er nemlig behov for, at de studerende skal være mere praksisorienteret fremfor teoretiske.

Måden jeg tænker processen skal være, er at kontakte diverse advokatfirmaer mv., som herunder vha. at små videoer eller lign. vil forklare, hvordan man formulere en given problemstilling til en eksamen i fx køberet. Eksempelvis kan advokater mv. være behjælpelige med at forklare forskellen mellem et handelskøb, civilkøb og forbrugerkøb på en måde, som formuleres mere praktisk fremfor teoretisk.

Et lignende koncept findes for folkeskoleelever og gymnasielever (Restudy), men der er endnu ikke noget for folk på videregående uddannelser. Ideen kan anvendes på andre typer af uddannelser - herunder økonomi, psykologi, medicin mv.

Hvad tænker I om ideen?

Mvh. Simon
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Ide'en er god og der er et stort behov for hjælp. 

Der findes allerede et stort firma som tilbyder eksamens kurser i pensum og de har en mega stor millionforretning så markedet er der. Spørgsmålet er blot hvad du vil tilbyde, kan du konkurrere med dem og kan du få dit tilbud til de studerende ud over rampen.

https://aspiri.dk/

God vind med projektet.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)