Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

omdannelse af virksomhed

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Amino'er,

Jeg har startet en virksomhed som er personligt ejet I/S - nu har jeg så fået en partner og vi tænker at omdanne det til et APS.

Vi har overvejet følgende opsætning.

Kenneth Nielsen af 2020 APS (holding selskab)

Søren Sørensen af 2020 APS (holding selskab)

Ginbutikken af 2020 APS (50% ejerskab til hvert af ovenstående holding selskaber)

Hvordan og nemmest omdannes det I/S jeg har til ovenstående struktur og er der andre muligheder som evt er bedre konstruktioner?

/Kenneth

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er selvklart IKKE et I/S, men enkelmandsvirksomhed PT.

Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kermit The Frog:
Jeg har startet en virksomhed som er personligt ejet I/S - nu har jeg så fået en partner og vi tænker at omdanne det til et APS.
du har da forhåbentlig startet med en partner - du kan jo ikke have I/S alene

Din konstruktion er ikke helt let og vil som jeg ser det indbære en række øvelser

JERES I/S lukkes - og I beskattes hver især af jeres del af resultatet og af evt aktiver der er afskrevet men har værdi og - af den goodwill som I evt giver videre til et nyt driftselskab som inden er stiftet af de 3 holdingsselskaber som stiftes først - uden skat af goodwill vil kunne få stor efterregning

Husk hvert holding koster - bank let 3000 kr og lovpligtig arbejdsskade forsikring let 500-1000 kr per selskab - og så skal I kunne lave evt sambeskatning - og her vil du, som læser det have ginbutikken til at skulle stifte holding først og så stifte de to holding kenneth og søren - og så stifter de to driftsselskabet - 4 selskaber med hver sine omkostninger - både i stiftelse og drift - der må kun rulles kapital en gang - fra gin til de to holding

alternativt - JERES I/S omdannes skattefrit til ApS - og så skal I ud i noget skattefri anpartsombytning - i flere rækker for at få konstruktionen hvor jeres I/S bliver det øverste holding der så stiftetr og ejer de to holding kenneth og søren som så stifter drift 

I skal klart betale en revisor for at få gennemgået, om ikke det er en dum dyr konstruktion

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :





om mens jeg svarede fik du rettet til at det er enkeltmands nu. Det ændrer så blot ved at det jo så alene er dig som skatter ved lukning og - ved omdannelse alene er dig som ejer - og kan sælge anparter til andre til andre


vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :





Hej John,

Tak for hurtigt svar, det lyder meget omstændigt og (dyrt) - er der en anden konstruktion du ville anbefale?



Indehaver af https://Ginbutikken.dk hvor jeg sælger kvalitets gin som du ikke lige finder nede i brugsen eller i bilka

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nøjes med at omdanne din enkeltmands til et ApS - skattefrit eller skattepligtig afhængig af aktiver og evt goodwill https://johnhannover.blogspot.com/2018/07/skattefri-eller-skattepligtig.html - og der skal du jo bruge revisor erklæring - Derfra må du overveje om I skal have det som fælles  holding - sælge 50% til den anden der skal eje og derfra så få stiftet et drifts og en evt anpartsombytning - men du skal via revisor i alle fald

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Dec 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kenneth

Hos Startup Central har vi op til flere Coaches som kan hjælpe dig med at skabe den bedst mulige fordeling og desuden hjælpe dig videre i processen.

Jeg kan bla. anbefale vores coach Simon. han har stor viden, når det omhandler selvskabtformer, jura el.

Mvh

Søren

Startupcentral
Fra København
Tilmeldt 5. Jul 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :





Jeg tænker det vil være en god idé at vende det med en advokat, da meget afhænger af jeres behov og hvad formålet i øvrigt er, ved at I har disse holdings. Ting I ikke detaljeret beskriver her. De kan forklare jer de forskellig muligheder, fordele og ulemper, ud fra jeres udgangspunkt.


Så at omdanne enkeltmands til ApS kan bestemt være en vej at gå, men jeg synes ikke alle behov er klarlagt, hvorfor jeg nok ville anbefale at tage en snak med advokat, inden I beslutter jer.



Fra København
Tilmeldt 5. Jul 19
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :







Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gamblii:

Jeg tænker det vil være en god idé at vende det med en advokat, da meget afhænger af jeres behov og hvad formålet i øvrigt er, ved at I har disse holdings. Ting I ikke detaljeret beskriver her. De kan forklare jer de forskellig muligheder, fordele og ulemper, ud fra jeres udgangspunkt.

Så at omdanne enkeltmands til ApS kan bestemt være en vej at gå, men jeg synes ikke alle behov er klarlagt, hvorfor jeg nok ville anbefale at tage en snak med advokat, inden I beslutter jer.

  enig - advokat eller - den revisor som jo i alle fald skal ind over hvis man skal omdanne med logpligtig erklæring - mere for ikke at skyde dobbelt til dobbelt pris

Hvad jeg ikke ville var at nøjes med Amino - eller rådgivning fra en der ikke påtog sig helt almindeligt og fuldt ansvar for rådgivningen - så som advokater og revisorer gør det. Der er mange steder man kan få div mentor rådgivning men  inden man går ind i det - så spørg om den pågældende påtager sig ansvar og f.eks er omfattet af rådgiverforsikring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)