Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købelov: kan sælger fortryde handlen?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en virksomhed, hvor jeg har købt en genstand af en privat. Tidligere i dag købte jeg genstanden, altså overførte pengene via mobilepay til hende, og aftalte og hente genstanden i morgen.

Efter to-tre timer skrev hun tilbage, at hun grundet "private årsager" måtte lade handlen gå tilbage.

Mit spørgsmål er, hvordan står jeg stillet som virksomhed? Jeg tænker vel bare en handel er en handel, og vi havde jo en skriftlig aftale(har hele korrespondancen på Messenger).

På forhånd tak.

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

En aftale er en aftale, uanset om man er virksomhed eller privat.

Når det er sagt, så glem alt om den handel. Det er simpelthen ikke besværet værd. Hvis hun ikke vil sælge alligevel, skal du gennem retten for at gennemtvinge et salg.

Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar! :)

Det må jeg så gøre. Jeg handler nemlig ofte med private (det er en stor del af min virksomhed). Har faktisk oplevet mange gange at sælgeren fortryder, men nu har jeg fået nok.

Har du tilfældigvis en paragraf i købeloven eller en hjemmeside, som jeg kan henvise til, der siger det? Jeg tænker ikke på aftaleloven, da det tror jeg alle ved, at en aftale er en aftale.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Glem det hvis det er en privat. Du vil aldrig få noget ud af at køre en civil retssag - med mindre vi taler mange tusinde kroner - Lad være med at indgå aftale med privat og tro det er pengene værd at forfølge et aftale brud - helt uanset aftalebrud

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Hvorfor gør jeg ikke det? Ved godt det ikke kan svare sig rent tidsmæssigt, men så får jeg sat et eksempel. Taberen af sagen taber betaler vel det økonomiske.

Men du mener, også jeg har loven på min side?


Vh

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du opnår kun en hævngerrig kunde, der vil fortælle vidt og bredt om, hvor latterlig du er (selv om det er hende, der er det)

Du ender muligvis i en shitstorm på sociale medier og prøv lige at spørge dig selv, om din virksomhed er rustet til alt den dårlige omtale, som det fører med sig, samt de søvnløse nætter og meget mere.

Du får INTET ud af at spille smart og give kunden en lektie. ALLE i denne tråd siger det samme: Lad det fare.

Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen tvivl om i har ret. Jeg løber risikoen. Jeg ved jo, at jeg har ret.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Så må du jo bare fastholde handlen. Forklar sælger at det ikke er muligt fortryde handlen, du kan evt. henvise til købelovens bestemmelser. 

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bruge din energi på noget positivt og værdiskabende på din virksomhed? 

Det virker fuldstændig åndssvagt at forfølge denne bold, uagtet du har retten. 

Havde du ikke fået dine penge igen, kunne jeg forstå det. Men det der, er godt nok fjollet... 

Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret, det er meget energi at bruge. 

Hvis handlen gik igennem ville det indbringe 5000-30000,- alt efter varens stand. Men det er ikke derfor  - vil gerne til bunds i om de må.. Har som sagt oplevet det her før, og nu vil jeg til bunds i om man som sælger må fortryde salget.

Tror heller ikke jeg vil gå i retsag med det, dog kunne jeg sige jeg ville trække dem i en retsag, og på denne måde skræmme dem til at gennemtvinge handlen.. forhåbentligt.. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)