Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amazon bogføring, HOW?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg driver en webshops, hvor jeg sælger direkte herfra men også på Amazon.

Når jeg sælger på Amazon lyder prisen på 250 euro + fragt (10euro) dvs. ét salg generere 260 euro. Amazon tager heraf et fee på 25euro, så der er 235 euro tilbage. 

Skal jeg betale moms af de 250 (salgsprisen), eller 260 (inkl fragt) eller 235 (efter Amazon fee) - og i så fald, hvordan skal jeg så sætte det op i mit regnskabssystem (Billy)

Skal jeg sætte: 260 euro ind i fakturaen, men kun fakturer 235 grundet fragtomkostninger og amazon fee? 
Mvh,

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

For det første er der fuld moms på dit salg og du skal bogføre samtlige 260 EUR som omsætning.

Dernæst skal du bogføre de 25 EUR som en omkostning til amazon og denne er uden moms da salg over grænser som udgangspunkt er uden moms imellem virksomheder. 

Jeg gør selv således i Dinero.

jeg udsteder en faktura m. moms til Amazon/kunden. 

Dernæst bogfører jeg en omkostning til amazon

jeg fratrækker omkostningen i det skyldige beløb på fakturaen og afventer at Amazon betaler diff'en.

Dette virker bedst for mig da det lader sig styre således samt at mit salg registreres på vareniveau og dermed får mit vareregnskab til at gå op.

Bemærk at hvis du har aktiveret at du kan sælge momsfrit til erhvervsdrivende via amazon så er nogle bestillinger lavet momsfrit. Der skal din omsætning selvfølgelig også være momsfri.

Grundlæggende synes jeg det er top bøvlet at sælge igennem Amazon da jeg ikke synes deres afregningsform og tilhørende bilag er logisk lavet. jeg skal bogføre hvert enkelt salg manuelt hvorimod da jeg solgte på Wupti så kunne jeg nøjes med at bogføre én ugentlig afregning som var nem og logisk. Meget mindre administration men de tider er forbi nu.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)