Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt for kælderrum

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Ifm køb af vores nye ejerlejlighed (som vi skal til at renovere i morgen) har vi i dag opdaget, at det kælderrum, som mægler sagde fulgte med lejligheden, og som ligger lige under vores stuelejlighed, tilhører en anden beboer i naboopgangen. Vi har i stedet blot et lille loftrum.
Mægler fremhævede flere gange det fine og store kælderrum i forbindelse med fremvisninger, og det var også et stort plus for os.
Mægler har lagt sig fladt ned og undskyldt, men det føler jeg ikke, at jeg kan bruge til ret meget.

Hvad har man som køber af muligheder/sanktioner her?

Godt nytår
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

mundlig aftale: påstand mod påstand - der står du måske dårlig.

Det vigtigste er kontrakten, du har skrevet under.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Var kælderrummet nævnt i salgsopstillingen?

Står det i BBR

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

enig i kontrakten er vigtig - men hvis en ejendomsmægler åbent erkender, at have solgt den MED det kælderrum og I jo har lagt stor vægt på det og mægler nu lægger sig fladt ned, så vil jeg klart mene mægler har et erstatningsansvar. Man skal kunne stole på de oplysninger man får af mægler - som jo virker til at erkende fejlen - og så vil jeg mene man kan gå efter, at mægler skal betale en erstatning for det manglende rum - dets m2 samt måske problemet at det ikke ligger under jeres lejlighed som lovet.

Oplagt bedst hvis det har stået i en opstilling - men erkender mægler, må denne være indstillet på at det kan koste en erstatning (mener ikke en lov der skulle ændre på erstatningsansvar blev vedtaget) og da ej mæglere er aut titel MENER jeg klagen skal via Klagenævnet for Ejendomsformidling men- hvis de erkender, så find et rimeligt kompromis - hvad koster sådan et kælder rum i værdi for de øvrige som HAR et sådan  - målt mod loftrummet - og så gå ud efter det

Ej mægler er sælgers mand og derfor ofte klogt for køber at have en med også. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jan 20
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svar John

Mener ikke, at det var nævnt i salgsopstillingen, men mægler har som sagt i mail til os erkendt, at det er hendes fejl. Min kone og jeg (samt vores håndværker) hørte også mægler omtale det dejligt store kælderrum flere gange, så det er ret nemt at bevise.

Loftrummene er små (vist kun halvt så store som kælderrummene) og så ligger de i sagens natur langt væk fra vores stuelejlighed, hvilket i sig selv er ret generende.

Men ja måske man skulle kontakte Klagenævnet for Ejendomsformidling
Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden i klager, kan I med fordel tjekke nogle ting først

1. Hvad stod der i salgsopstillingen, hvis depotrummet er omtalt heri - størrelse, placering andet?

2. Tjek BBR oplysningerne - disse har I måske haft en advokat til at gennemgår - et depot vil typisk stånævnt heri evt. med selvstændig nummer. Så kan man tjekke nummeret og se hvor der hører til henne.

Det er naturligvis et plus at I har en mail, hvor mægler skriver at det var en fejl, dette fritager dog ikke jer 100% hvis nu oplysninger er korrekt beskrevet i en salgsopstilling eller står korrekt i BBR dokumentet.

Jeg er f.eks. selv i gang med et hus køb (eller håber på :) ) og her var der fejl i BBR oplysningerne, som sælger har fået besked på at rette. Så det er ikke unormalt med fejl, og man forventer naturligvis at mægleren har styr på det, det er dog ikke altid sagen.

Træls sag, håber på at I finder en god løsning

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)