Hvad du har overført til dig selv har ingen betydning for skat i alm personbeskattet enkeltmands. Det sker i status og ændrer intet ved DI resultat til skat
Ja mit overskud er 300.000,- men kan se at jeg "kun" har overført de 200.000,- til mig selv og ladet resten stå på min erhvervskonto. Men skal vel betale restskat af alle 300.000,- tænker jeg, selv hvis jeg beholder beløbet på virksomhedens konto..
Hvad du har overført til dig selv har ingen betydning for skat i alm personbeskattet enkeltmands. Det sker i status og ændrer intet ved DI resultat til skat
Du sendte et dødt link, tror jeg. Jeg vil bare gerne lære at ændre min forskudsopgørelse, så alting står korrekt på forhånd. Jeg er lidt forvirret omkring skat, når det kommer til at overføre penge til mig selv fra overskud kontra lade overskud stå på virksomhedens konto. Der skal vel betales skat af begge beløb, da det er overskud. Noget af beløb på virksomhedens konto skal dog bruges til køb og udvikling, men først i 2020.
Hvad du har overført til dig selv har ingen betydning for skat i alm personbeskattet enkeltmands. Det sker i status og ændrer intet ved DI resultat til skat
Du sendte et dødt link, tror jeg. Jeg vil bare gerne lære at ændre min forskudsopgørelse, så alting står korrekt på forhånd. Jeg er lidt forvirret omkring skat, når det kommer til at overføre penge til mig selv fra overskud kontra lade overskud stå på virksomhedens konto. Der skal vel betales skat af begge beløb, da det er overskud. Noget af beløb på virksomhedens konto skal dog bruges til køb og udvikling, men først i 2020.
Det ser umiddelbart ud til at du sammenblander noget med bankkonti og overskud. (beklager hvis jeg misforstår). Tag en dialog med en revisor.
Når det er en enkeltmandsvirksomhed er det -som John skriver - helt uden betydning, om pengene står på den ene eller den anden konto. - Eller for den sags skyld om du har dem liggende hjemme eller har brugt dem.
Du skal oplyse til Skat hvad du har haft i overskud (indtægter minus relevante udgifter) og så skal der betales skat efter det.
Eneste undtagelse havde været, hvis du havde kørt med VSO (Virksomhedsskatteordning) men det er så kompliceret at du burde have en revisor til at hjælpe dig med. Og det vil jeg egentlig råde dig til under alle omstændigheder.
De dårligste penge en nystartet og uerfaren iværksætter (imo) kan spare, er dem til en bogholder eller revisor, så man kommer godt i gang fra starten.