Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når selvstændige selv skal indbetale SKAT.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg vil gerne indbetale skat af overskud fra min virksomhed, og har fundet den konto jeg skal sende penge til, men hvor meget skal man sende?

Har overført 300.000 til mig selv og vil gerne betale skat af dette beløb. er det så 38% + 8%, som skal sendes videre til SKAT?

Har vist læst et sted at det er bedst at gøre før nytår, hvis ikke man skal have vanvittige renter på det beløb man skylder til SKAT.

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1161
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det klogeste var, at løbende ændre din forskudopgørelse.

Du kan gøre det nu, så får du girokort fra Skat til indbetalingen.

Det er i hvert fald bedre, end vente til marts, hvor du skal betaler renter for 3 måneder.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

IVIT:
Jeg vil gerne indbetale skat af overskud fra min virksomhed, og har fundet den konto jeg skal sende penge til, men hvor meget skal man sende?

Jamen, er de 300.000 dit overskud?  Og er det en enkeltmandsvirksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du har overført til dig selv har ingen betydning for skat i alm personbeskattet enkeltmands. Det sker i status og ændrer intet ved DI resultat til skat

overvej at bruge lidt småpenge på E bog eller paperback personlig virksomhed, så du forstår skat og meget andet https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.htm

samlet skat og an bidrag op til topskat er ca 41%

vh John hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birte,

Ja mit overskud er 300.000,- men kan se at jeg "kun" har overført de 200.000,- til mig selv og ladet resten stå på min erhvervskonto. Men skal vel betale restskat af alle 300.000,- tænker jeg, selv hvis jeg beholder beløbet på virksomhedens konto..

Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Hvad du har overført til dig selv har ingen betydning for skat i alm personbeskattet enkeltmands. Det sker i status og ændrer intet ved DI resultat til skat

overvej at bruge lidt småpenge på E bog eller paperback personlig virksomhed, så du forstår skat og meget andet https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.htm

samlet skat og an bidrag op til topskat er ca 41%

vh John hannover

Tak for hjælpen, John :) 

Du sendte et dødt link, tror jeg. Jeg vil bare gerne lære at ændre min forskudsopgørelse, så alting står korrekt på forhånd. Jeg er lidt forvirret omkring skat, når det kommer til at overføre penge til mig selv fra overskud kontra lade overskud stå på virksomhedens konto. Der skal vel betales skat af begge beløb, da det er overskud. Noget af beløb på virksomhedens konto skal dog bruges til køb og udvikling, men først i 2020.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IVIT:

Cookie - John Hannover:

Hvad du har overført til dig selv har ingen betydning for skat i alm personbeskattet enkeltmands. Det sker i status og ændrer intet ved DI resultat til skat

overvej at bruge lidt småpenge på E bog eller paperback personlig virksomhed, så du forstår skat og meget andet https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.htm

samlet skat og an bidrag op til topskat er ca 41%

vh John hannover

Tak for hjælpen, John :) 

Du sendte et dødt link, tror jeg. Jeg vil bare gerne lære at ændre min forskudsopgørelse, så alting står korrekt på forhånd. Jeg er lidt forvirret omkring skat, når det kommer til at overføre penge til mig selv fra overskud kontra lade overskud stå på virksomhedens konto. Der skal vel betales skat af begge beløb, da det er overskud. Noget af beløb på virksomhedens konto skal dog bruges til køb og udvikling, men først i 2020.

Det ser umiddelbart ud til at du sammenblander noget med bankkonti og overskud. (beklager hvis jeg misforstår). Tag en dialog med en revisor

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når det er en enkeltmandsvirksomhed er det -som John skriver - helt uden betydning, om pengene står på den ene eller den anden konto. - Eller for den sags skyld om du har dem liggende hjemme eller har brugt dem.

Du skal oplyse til Skat hvad du har haft i overskud (indtægter minus relevante udgifter) og så skal der betales skat efter det.

Eneste undtagelse havde været, hvis du havde kørt med VSO (Virksomhedsskatteordning) men det er så kompliceret at du burde have en revisor til at hjælpe dig med. Og det vil jeg egentlig råde dig til under alle omstændigheder.

De dårligste penge en nystartet og uerfaren iværksætter (imo) kan spare, er dem til en bogholder eller revisor, så man kommer godt i gang fra starten.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)